Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[GILO KO APO NI] Gerakan Merah ancam ‘rusuhan’ di PWTC LAWAN Kumpulan Ketua-Ketua Cawangan UMNO

CELAH GELEGAR
[GILO KO APO NI] Gerakan Merah ancam ‘rusuhan’ di PWTC LAWAN Kumpulan Ketua-Ketua Cawangan UMNO
PETALING JAYA: Gerakan Merah yang diketuai Ali Tinju mengancam mengadakan rusuhan sekiranya ketua-ketua UMNO cawangan membuat kecoh pada Perhimpunan Agong UMNO, bulan depan.
Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), dia akan melakukan apa sahaja bagi mempertahankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak daripada kumpulan itu.
“Saya akan mengetuai rusuhan di hadapan PWTC sekiranya ketua-ketua UMNO cawangan tersebut membuat kecoh untuk mendesak Datuk Seri Najib berundur.
“Saya juga akan bertanggungjawab untuk mempertahankan Presiden UMNO dari sebarang ancaman. Kalau apa-apa berlaku nanti jangan salahkan pihak Gerakkan Merah,” katanya kepada FMT.
Mengulas lanjut, dia mendakwa Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Apdal dalang utama di sebalik desakan itu.
“Bekas Setiausaha Politik Muhyiddin, juga terlibat. Gerakan ini (cawangan yang mendesak Najib letak jawatan) didalangi oleh pemimpin tertinggi UMNO yang kecewa iaitu Muhyiddin, Shafie dan lain-lain.
“Mereka ini sedang mengumpul 3,000 cawangan untuk mendesak Najib letak jawatan,” katanya.
Katanya, ketua-ketua UMNO bahagian perlu bertindak segera dengan mengambil tindakan kepada ketua-ketua cawangan yang terlibat.
“Saya minta barua-barua Muhyiddin ini supaya berhenti mendesak Perdana Menteri meletak jawatan, jika kamu tidak berhenti, kamu akan berhadapan kumpulan Gerakan Merah,” katanya. -FMT

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.