Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GUAN ENG BOLEH MENYALAK SEMAHUNYA!!!

SEMUT HITAM
GUAN ENG BOLEH MENYALAK SEMAHUNYA!!!
Ya! Si Tokong DAPigs tu hanya boleh menyalak macam orang hilang akal semahunya bila dia bercerita mengenai 'Pengkhianatan' yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR sebelum ini.

Si Tokong DAPigs tu boleh kata apa sahaja sebab dia rasa dia 'Abang Besar' dan mengharapkan semua orang 'Kow Tow' pada dia yang memerintah Rejim DAPigs Pulau Pinang hari ini.


Tapi hakikatnya, Si Tokong DAPigs tu tidak dapat menafikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR tu mewakili suara rakyat yang membantah cadangan Rejim DAPigs.

Jelas, tindakan Si Tokong DAPigs tu mempertikaikan apa yang yang telah dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR itu membuktikan bahawa dia tidak mengendahkan suara rakyat diperingkat akar umbi.

Bayangkan. Si Tokong DAPigs tu baru dapat kuasa memerintah sebuah Negeri, dia dah mula menunjukkan sifat sombong dia secara terang - terangan dengan mengenepikan suara rakyat.

Itu baru dia dapat menguasai satu Negeri. Kalau dapat kuasa nak memerintah Negara, mau semua orang dia desak supaya tunduk dan akur dengan segala arahan dia selaku 'Abang Besar'.

Dan sekiranya PKR tunduk dengan kemahuan puak - puak DAPigs ni, bermakna parti itu juga turut mengkhianati suara rakyat. Yang paling jelas, PKR hanya sekadar jadi Pak Turut kepada DAPigs yang sanggup lakukan apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
SHAH ALAM: Lima ADUN PKR yang bertindak tidak mengundi usul mengenai tebus guna tanah lebih 2,600 hektar dibawa oleh ADUN Barisan Nasional di DUN Pulau Pinang kelmarin adalah kerana mematuhi arahan Ketua Whip PKR.

Ini didedahkan oleh ADUN Penanti dari PKR, Dr Norlela Ariffin yang membidas dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng semalam bahawa kelima-lima ADUN PKR itu sudah memihak kepada Umno.

"Tidak kisahlah usul datang daripada pembangkang atau kerajaan, itu tidak boleh jadi seperti itu. Kita tidak boleh jadi seperti robot tidak berminda, itu kaedah lama. 


"Saya tidak lihat apa yang tidak kena dengan apa yang kami lakukan (berkecuali) sebab kami mengundi, berdasarkan kepada Ketua Wrip PKR, undi berdasarkan kepada kebijaksanaan dan dalam berbahasan saya (16 November) saya sendiri cakap pasal penebusan tanah itu harus diadakan pendengaran awam," tambah Norlela.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.