Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GUAN ENG DIHALAU PENDUDUK TEMPATAN!!!

SEMUT HITAM
GUAN ENG DIHALAU PENDUDUK TEMPATAN!!!
Nampak gayanya, ke-TOKONG-an Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang sudah mula menjadi bahan pertikaian disebabkan tindakan - tindakan yang telah dilakukan sejak kebelakangan ini.

Isu mengenai status sebagai 'Anak Tempatan' mula menjadi bahan persoalan dikalangan penduduk - penduduk tempatan termasuk ahli - ahli DAPigs, yang juga merupakan anak Negeri itu sendiri,

Hari ini, mereka yang tidak puas hati dengan Si Tokong DAPigs tu mula berkumpul di hadapan bangunan Komtar untuk menyatakan bantahan mereka terhadap kepimpinan Ketua Menteri.

Mereka yang berkumpul tu sambil memegang sepanduk menyatakan sokongan penuh terhadap Pengerusi DAPigs Pulau Pinang, Chow Kon Yeow untuk digantikan sebagai Ketua Menteri.

Mereka juga turut mendesak agar Si Tokong DAPigs itu meletak jawatan sebagai Ketua Menteri dan menyerahkan jawatan itu kepada Kon Yeow yang juga merupakan ADUN Padang Kota.

Difahamkan, mereka turut membawa sepanduk meminta agar Si Tokong DAPigs tu pulang ke Melaka dan membiarkan jawatannya di pegang oleh wakil rakyat yang berasal dari negeri ini.

Jurucakap kumpulan itu yang enggan dikenali berkata, mereka mahu Kon Yeow yang berasal dari Selangor dan sudah menjadi penduduk Pulau Pinang sejak 1986 mengambil alih jawatan berkenaan.

Jurucakap kumpulan itu juga berkata, negeri ini semakin menjadi bandar raya yang mengandungi bangunan dan kediaman mewah untuk orang berpendapatan tinggi terutama warga asing.
"Untuk orang yang berpendapatan rendah sememangnya tidak mempunyai peluang tinggal di sini. Ini kerana, tiada perumahan mampu milik dibina."Ramai rakyat keluar dari Pulau Pinang. Kita bimbang penjualan tanah yang tidak terkawal, masalah kesesakan, banjir, penarahan bukit tanpa kelulusan serta kemusnahan alam sekitar."Sepanjang Guan Eng menjadi ketua menteri, tiada apa yang dilakukan di sini. Dia tidak memahami apa yang rakyat Pulau Pinang mahu kerana bukan berasal dari sini," katanya.
Tinjauan mendapati, mereka berkumpul sambil memegang sepanduk tertulis antaranya "Chow Kon Yeow, kami mahu anda", "Chow Kon Yeow ketua menteri, kami mahukan anda", "Lim Guan Eng balik Melaka".

Si Tokong DAPigs yang berasal dari Melaka mula memegang jawatannya itu pada 2008 selepas PR memenangi PRU12 dengan mengalahkan BN seterusnya berjaya mengekalkan kuasa pada PRU13.

Sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu pernah dicabar untuk bertanding bagi merebut jawatan Pengerusi DAPigs Negeri bagi membuktikan yang dia mempunyai sokongan ahli diperingkat akar umbi.

Namun MALANGnya, Si Tokong DApigs tu hanya sekadar mendiamkan diri dan enggan mengulas mengenai cabaran tersebut. Dalam erti kata lainnya, Si Tokong DAPigs tu dah Hilang Buah Kerandut bila dicabar secara terang - terangan!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.