Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PELANTIKAN TONY PUAKA DIPERTIKAI AHLI PKR!!!

SEMUT HITAM
PELANTIKAN TONY PUAKA DIPERTIKAI AHLI PKR!!!
Politik apa yang cuba dipamerkan oleh Pengerusi DAPigs Selangor ni sebenarnya? Macam mana dia yang kalah "Undi Popular" boleh dilantik untuk menjadi Pengerusi parti itu di Selangor?

Nampak gayanya, usaha yang dilakukan oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini sedikit sebanyak telah berjaya memberikan impak sehingga dia dipilih semula untuk mengekalkan jawatan tersebut.

Namun bagi sesetengah pihak, tindakan yang dilakukan oleh Si Tony Puaka itu dilihat tidak mendapat sambutan dikalangan para perwakilan parti Ultra Chauvanist tu diperingkat akar umbi.

Mana mungkin seorang pemimpin yang setakat dapat tempat KELAPAN layak untuk dipilih sebagai Pengerusi dan mengenepikan tujuh orang calon lain yang ternyata jauh lebih layak dari dia?

Perkara yang sama juga turut menjadi pertikaian oleh blogger PKR yang melihat tindakan Si Tony Puaka tu sebagai satu langkah meminggirkan suara dikalangan ahli diperingkat akar umbi.
"Jika difikirkan secara logik dari undi yang diperolehi sudah pasti akar umbi melalui perwakilan yang membuang undi pada Konvensyen Tahunan DAP Peringkat Negeri Selangor siang tadi maukan Ahli Parlimen Puchong Gobind Singh Deo menerajui kepimpinan DAP Selangor... "Sebaliknya dari keputusan dibuat jelas sudah suara akar umbi langsung tidak diambil peduli oleh pimpinan DAP," jelas blog tersebut.
Blogger PKR itu juga turut membuat kesimpulan dengan menyifatkan tindakan DAPigs itu bukan sahaja memperlihatkan ketidak-adilan mereka terhadap suara ahli diperingkat akar umbi.

Bahkan mereka juga tidak mengiktiraf keputusan Undi Popular yang telah diputuskan oleh para pewakilan. Tapi apa boleh buat. Dah nama pun puak - puak DAPigs tu hanya setakat pandai bercakap je. Bab nak laksana, diorang memang Tak Mampu!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.