Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RAFIZI DINASIHAT JANGAN JADI "SORE LOSER"!!!

SEMUT HITAM
RAFIZI DINASIHAT JANGAN JADI "SORE LOSER"!!!
GROW UP and be A MAN la Rafizi!!! Ini bukan zaman sekolah MCKK atau belajar di Universiti Antarabangsa dengan bantuan biasiswa penuh untuk membuatkan semua orang 'Angkat' dia.

Ini dunia Realiti yang perlu dilalui sebagai seorang Anak Jantan. Orang suruh dia jadi LELAKI, Bukannya PONDAN. Fitnah tetap Fitnah. Jangan jadikan Fitnah tu sebagai 'Makanan Harian'.

Oh! Bila kes dia KALAH di mahkamah, banyak pulak alasan yang dia berikan. Pandai pulak Si Rafizi tu tuduh kata Malaysia ni 'membenarkan rasuah' kerana keputusan tu tak menyebelahi dia.

Boleh pulak dia bagi alasan, KONONnya bila mahkamah membebaskan Pengerusi NFCorp dari tuduhan pecah amanah membuktikan bahawa pimpinan UMNO tidak serius membentras rasuah?
"Saya sedikit pun tak terkejut... apa yang tak melanggar peraturan, apa yang mengikut prosedur dan syarat itu tak semestinya benar. Rakyat tahu, jangan memandang rendah kefahaman rakyat," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, Selasa.
Hakikatnya, kefahaman rakyat hari ini telah dikelirukan oleh persepsi negatif yang diputar belitkan oleh puak - puak Kaki Pemfitnah macam dia. Maka sebab itu mereka terkeliru dengannya.

Dek kerana ada pemimpin yang Tak Bertanggungjawab macam dia la yang menyebabkan timbulnya kekeliruan sedemikian. Takkan hakikat itu pun Si Rafizi tu tak boleh nak terima jugak ke?

Tapi Si Rafizi tu juga Jangan Lupa! Rakyat juga tahu, jangan dia memandang rendah kefahaman rakyat apabila keputusan dari pihak mahkamah itu tak menyebelahi kepada dia.

Hakikatnya secara tak lansung, keputusan kes Pengerusi NFCorp itu juga turut akan memberikan impak kepada kes dibawah Akta Bafia yang sedang dihadapi oleh Si Rafizi tu pada ketika ini.

Cuba kalau keputusan mahkamah tu menyebelahi dia. Tengok setinggi mana pulak Si Rafizi tu puji sistem perundangan Negara dengan pelbagai cerita yang mampu membuatkan dia mendabik dada.

Tapi dek kerana keputusan mahkamah tu membuktikan bahawa Si Rafizi tu seorang 'Kaki Fitnah', maka sebab itulah dia mencipta pelbagai alasan untuk menjustifikasikan bahawa tuduhan yang dibuat sebelum ini bukan fitnah. Semuanya alasan nak melepaskan diri belaka!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.