Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TONY PUAKA NI BERCAKAP JE YANG DIA MAMPU!!!

SEMUT HITAM
TONY PUAKA NI BERCAKAP JE YANG DIA MAMPU!!!
Bercakap sambil melobikan diri sendiri untuk merebut jawatan sebagai Pengerusi DAPigs Selangor. Itu je hasrat Si Tony Puaka tu sebenarnya bila dia buat cabaran kepada Arul Kanda sebelum ini.

Hakikatnya, Si Tony Puaka tu hanya nak memenuhi kepentingan Politik Peribadi diri dia sendiri dan bukannya dia kisah sangat nak menegakkan Kebenaran mengenai isu 1MDB tu.

Maka sebab itulah mereka dari kalangan pemimpin pembangkang ni dinasihatkan supaya berhenti cakap besar dan menumpukan usaha membantu rakyat seperti yang telah dijanjikan.

Nasihat itu diberikan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Bung Mokhtar Radin yang merujuk kepada sikap Si Ahli Parlimen DAPigs yang didkwanya suka cakap besar dan berdolak-dalih.

Beliau mendakwa, Si Tony Puaka tu hanya pandai cakap besar dengan membuat pendedahan - pendedahan songsang berhubung isu 1MDB tetapi tidak berani apabila dicabar.

Ahli Parlimen Kinabatangan itu berkata, pemimpin DAPigs itu telah mencabar Arul Kanda untuk berdebat dan tiba masanya dia menyahut cabaran itu supaya rakyat tahu cerita sebenar.
“Tony Pua suka berdolak dalih. Saya setuju Arul Kanda menerima cabaran tersebut (Tony Pua) dengan syarat dia kena letak jawatan dari PAC bagi menggelak jawatankuasa bebas itu terlibat secara langsung kerana PAC adalah badan yang diiktiraf kerajaan untuk menyiasat dan mengaudit 1MDB.“Pemimpin pembangkang (Tony Pua) jangan hanya tahu bercakap besar tetapi perlu berani menegakkan kata-kata mereka. Kata mesti dikota, biar rakyat tahu perkara sebenar dan biarlah kes 1MDB ini selesai dengan pengetahuan rakyat,” katanya ketika dihubungi FMT.
Arul Kanda telah menerima cabaran Tony Pua untuk berdebat secara langsung mengenai isu 1MDB dengan syarat Setiausaha Publisiti DAP itu meletak jawatan dalam PAC terlebih dahulu.

Tapi kemudiannya, Arul menarik semula syarat yang ditetapkan dan bersedia untuk berdebat dengan Tony pada bila - bila masa. Malangnya, Si Tony Puaka tu pulak Ketar Buah Kerandut dan kata ianya bukan program debat. Sebaliknya, hanya sekadar 'Bual Bicara' biasa je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.