Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DAPigs TAK BERANI BERTANDING TEMPAT MELAYU!!!

SEMUT HITAM
DAPigs TAK BERANI BERTANDING TEMPAT MELAYU!!!
Kan orang dah kata. Semua tu wayang puak - puak DAPigs ni je. Nak pulak Si Tony Puaka tu. Dia hanya sekadar pandai cakap. Tapi bila suruh buat, dia akan tetap suruh orang lain jugak.

Lagi pun, Si Tony Puaka tu lantang bersuara hanya sebab dia nak melobi jawatan Pengerusi DAPigs Selangor tu je semata - mata. Bukannya sebab dia nak memperjuangkan orang Melayu.

Jauh sekali dia yakin bahawa puak - puak DAPigs tu mampu untuk merampas kawasan yang sebelum ini telah dimenangi oleh puak - puak PAS. Kesimpulan mudahnya, Si Tony Puaka tu GEMPAK je lebih.

Tapi hakikatnya, dia buah kerandut pun takde. Habis dah kena kerat belaka. Jadi, tak perlu la PAS nak pening kepala. Memang agenda sebenarnya adalah untuk menjaga kepentingan mereka sendiri.

Bahkan, kenyataan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu hanya sekadar menyuarakan hasrat puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu supaya diorang tak dilihat rakus.
“Kenyataan disuarakan DAP untuk letakkan calon di kerusi Pas sebenarnya agenda Parti Amanah Negara (Amanah),” demikian reaksi Adun Dusun Tua, Razaly Hassan.
Menurutnya, DAP tidak berani bertanding di kawasan majoriti Melayu, namun dia percaya bahawa kenyataan itu sebelum ini dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak Pengkhianat.

Situasi terkini katanya, jelas menunjukkan Amanah memusuhi dan mahu melumpuhkan Pas, malah sanggup diperalatkan oleh DAP. Razaly berkata, Pas tidak kisah sekiranya DAP mahu meletakkan calon di mana-mana kerusi untuk bertanding pada PRU14.
"Itu hak dia sebagai parti politik yang berdaftar dengan ROS. Saya tak boleh komen lebih-lebih kerana perkara ini ditentukan oleh pucuk pimpinan,” katanya.
Walauagaimana pun, PAS kini mengambil perhatian lebih sedikit selepas melihat kelantangan Si Tony Puaka tu. Ini dibuat supaya tidak timbul isu tidak sihat dalam kalangan ahli bawahan

Beliau kecewa dengan sikap pemimpin parti Pengkhianat yang berterusan mengganggu PAS walaupun sebelum ini mereka bertindak keluar parti kerana mendakwa PAS mahu bekerjasama dengan UMNO.

Sekiranya tidak bersetuju dengan tindakan tersebut katanya, pemimpin parti Pengkhianat tu sepatutnya mengganggu UMNO atau BN dan bukan mengganggu kerusi PAS atau ahlinya.
“Kalau tak setuju dengan BN kenapa tak umum nak bertanding di tempat ada calon BN? Patutnya ajaklah ahli Umno masuk Amanah, bukannya ajak ahli Pas,” katanya.
Dok sibuk sangat Si Tony Puaka tu nak melobi diri dia nak jadi Pengerusi DAPigs Selangor, kawasan Parlimen dia sendiri pun diabaikan begitu sahaja. Pun dia masih ada hati nak rampas kawasan orang? Memang dasar Tak Sedar Diri sungguh!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.