Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

VIDEO PALSU KEJADIAN TANAH RUNTUH DISEBARKAN!!!

SEMUT HITAM
VIDEO PALSU KEJADIAN TANAH RUNTUH DISEBARKAN!!!
Heran jugak dengan perangai sesetengah orang di Malaysia ni. Cepat betul diorang buat cerita palsu setiap kali berlakunya kejadian bencana ni. Sempat lagi diorang buat kerja Haramjadah tu.

Sejak malam semalam, satu sebaran video yang dikatakan mempunyai kaitan dengan kejadian tanah runtuh di KM 52.5, Lebuhraya Karak - Kuala Lumpur menjadi viral dilaman media sosial.

Video berdurasi selama 6 SAAT itu juga turut dikongsikan oleh pengguna - pengguna dalam aplikasi pesanan ringkas Whatsapp yang dianggap sekadar untuk mencetuskan keadaan 'Panik'.

Video itu juga turut dimuat-naikkan didalam laman Youtube dengan tajuk 'Tanah Runtuh Karak Haiway 11HB Nov 2015' didapati adalah video palsu.

Sebaliknya, rakaman video mengenai tanah runtuh itu berlaku di 210 National Road in Hanzhong City, Wilayah Shaanxi, China. Bukannya di Lebuhraya Karak, sepertimana yang didakwa.

Kejadian tanah runtuh di Wilayah Shaanxi itu juga dilaporkan telah berlaku pada 9 November 2015 dan ianya turut mendapat liputan dari kalangan pihak media diseluruh dunia.
Secara kesimpulannya, tindakan mereka yang memuat-naik dan menyebarkan video palsu itu dilaman media sosial dianggap satu tindakan yang Tidak Bertanggungjawab. Kot ye pun nak jadi 'Hero', jangan la sampai tahap menyusahkan orang lain!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.