Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ISU ISRAEL: DAPigs BAGI ALASAN LONGKANG!!!

SEMUT HITAM
ISU ISRAEL: DAPigs BAGI ALASAN LONGKANG!!!
Seperti mana yang sudah kita duga, puak - puak DAPigs ni pasti akan mencari alasan untuk menafikan bahawa mereka pada ketika ini bukan pihak yang Pro Israel seperti yang digambarkan.

Isu berkaitan dengan sokongan DAPigs terhadap Israel itu timbul apabila salah seorang pemimpin parti itu tampil mempertikaikan tindakan Kerajaan menyekat kemasukan atlet dari negara tersebut.

Sehubungan dengan itu, pelbagai pihak telah tampil mempersoalkan pertikaian yang dibangkitkan oleh pemimpin DAPigs tersebut sedangkan dia tahu polisi Kerajaan terhadap Israel. 

Diantaranya, kata mereka, tindakan yang dilakukan itu menunjukkan gambaran sikap sebenar puak - puak DAPigs yang dianggap Pro Israel itu terhadap isu yang berlaku di Palestine.

Dek kerana hebat dikecam dan dipersoalkan oleh pelbagai pihak sehingga dilabelkan sebagai sekutu baru Rejim Zionist di Malaysia, puak - puak DAPigs tu mula menggelupor tak tentu arah.

Kalau sebelum ini, diorang hantar puak - puak Pengampu dan Pentaksub dari kalangan Pengkhianat tu untuk mengalih isu tersebut. Tapi ternyata, usaha mereka menjilat bontot DAPigs tu tak berjaya.

Maka terpaksa la mereka tampil dengan alasan yang RETORIK dengan menyifatkan kenyataan pemimpin DAPigs itu hanya bersifat peribadi semata - mata dan bukan pendirian parti.
“Kenyataan dan pendirian tersebut adalah pendirian peribadi saudara Chong, dan tidak pernah diperbincangkan mahupun dipersetujui di mana-mana peringkat DAPSY, khususnya di peringkat negeri Perak,” tegas mereka.
Dalam erti kata lainnya, DAPigs sendiri menganggap tindakan pemimpin tersebut mengeluarkan kenyataan sedemikian secara terbuka telah membelakangi pendirian yang dibuat oleh parti.

Maka persoalannya sekarang, berani atau tidak puak - puak DAPigs tu nak ambik tindakan terhadap pemimpin tersebut? Atau, adakah mereka hanya akan mengeluarkan alasan RETORIK sedemikian rupa dan berharap rakyat akan memaafkan mereka?

Pokok pangkalnya, kalau DAPigs setakat bagi alasan RETORIK begitu je, baik tak payah. Sebaliknya DAPigs perlu buktikan solidariti mereka terhadap isu Palestine dengan mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin berkenaan. Bukan setakat bagi alasan macam Longkang!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.