Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NURUL IZZAH TAK YAKIN PAKATAN BOLEH MENANG KE???

SEMUT HITAM
NURUL IZZAH TAK YAKIN PAKATAN BOLEH MENANG KE???
Itu je soalan yang timbul apabila anak kepada Si Ketua Penipu tu membangkitkan isu mengenai persempadanan semula yang dibuat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya sebelum ini.

Cadangan persempadanan semula semalam telah dibentangkan oleh YAB Perdana Menteri bagi Neger Sarawak dimana ianya menyaksikan pertambahan sebanyak 11 buah kerusi DUN.

Berikutan persempadanan semula yang dicadangkan oleh SPR itu, DUN Sarawak yang kini mempunyai 71 kerusi bertambah kepada menjadi 82 menjelang Pilihan Raya Negeri awal tahun depan.

Yang herannya, kenapa pulak Si Nurul Izzah ni sibuk nak mempertikaikan mengenai cadangan yang telah dibuat oleh SPR dan dibentangkan oleh YAB Perdana Menteri semalam?

Dalam satu kenyataan yang dibuat, Si Nurul Izzah ni mendakwa KONONnya persempadanan semula itu hanya sekadar talian hayat yang menguntungkan Barisan Nasional.
"Apa yang dilakukan oleh SPR pada ketika ini dikenali sebagai Gerrymandering, di mana SPR melakar sempadan daerah undi supaya peluang kerajaan untuk memenangi kuasa tanpa perlu memenangi undi popular. 
"Ia digunakan SPR untuk memberikan talian hayat kepada BN. Setiap kali diadakan persempadanan semula ia memberi kelebihan kepada BN," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Persoalannya, kenapa pulak ianya hanya menguntungkan Barisan Nasional sedangkan Pakatan Haprak tu kata diorang mempunyai keyakinan yang tinggi untuk merampas kuasa di Sarawak?

Adakah dengan pertambahan kerusi itu tidak memberi sebarang kelebihan kepada Pakatan yang yakin mereka mampu untuk menundukkan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Negeri kali ini?

Si Nurul Izzah tu perlu ingat. Pilihan Raya di Malaysia ni lebih mengutamakan jumlah kerusi yang dimenangi oleh sesebuah parti bagi membentuk Kerajaan. Bukannya berdasarkan undi Popular. 

Kot kalau Pakatan Haprak tu mampu menang 70 peratus Undi Popular sekali pun, tapi diorang hanya dapat SATU kerusi je, baik tak payah!!! Ternyata itu semua alasan Si Nurul Izzah dan puak - puak Pakatan tu nak tutup kemaluan mereka sendiri je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.