Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PAN NI SELAMANYA "MENJILAT" DAPigs JE!!!

SEMUT HITAM
PAN NI SELAMANYA "MENJILAT" DAPigs JE!!!
Hakikatnya, puak - puak yang menyertai parti pimpinan Si Mat Sabu tu bukan dibuat atas dasar nak memperjuangkan nasib rakyat terutama dikalangan orang Melayu atau agama Islam.

Sebaliknya diorang hanya sekadar mahu memenuhi kehendak dan kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri selain mengikut segala kemahuan nafsu puak - puak DAPigs tu semata -mata.

Maka sebab itu ianya gak sukar bagi mereka untuk menyertai kerjasama Pas dan Umno kerana parti itu terikat dengan DAPigs dan hanya akan mendengar pandangan serta arahan daripada DAPigs.

Timbalan Ketua Pemuda PAS, Muhammad Khalil Abdul Hadi berkata, sekiranya PAS dan Amanah perlu bekerjasama, pihaknya akan meneliti tujuan kerjasama tersebut terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.
“Amanah ini terikat dengan DAP. Mereka hanya akan dengar cakap DAP sahaja. Jika DAP mahu mereka senyap, mereka akan senyap. Kalau DAP mahu mereka buat bising, jadi bisinglah mereka.“(Kalau) Nak kerjasama, kita akan teliti terlebih dahulu bentuk kerjasama itu. Kalau ia dibuat demi kebaikan dan kepentingan rakyat, Pas tak ada masalah,” katanya ketika dihubungi Sinar Online.
Sebelum ini, penganalisis politik, Prof Madya Dr Fuad Othman berpendapat, kerjasama antara Pas dan Umno bukan sahaja dihulurkan kepada Pas, malah sepatutnya turut disuakan kepada Amanah dan juga PKR.

Mengulas lanjut, kata Muhammad Khalil, sebagai parti politik, Pas bersikap terbuka untuk menerima sesiapa sahaja atau mana-mana parti untuk bekerjasama demi kepentingan rakyat.
“Kami sentiasa menerima apa sahaja cadangan yang dibuat demi kepentingan negara, rakyat dan agama.
Oleh kerana itu katanya, bila adanya pelawaan daripada UMNO untuk bekerjasama dengan PAS, PAS mengambil sikap positif dan melihat apakah bentuk kerjasama tersebut demi untuk membantu Kelantan dan agama Islam.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.