Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selebriti YouTube pula sindir Ahmad Maslan

CELAH GELEGAR
Selebriti YouTube pula sindir Ahmad Maslan

Selepas pelawak Harith Iskandar, seorang selebriti YouTube hari ini turut menyindir cadangan kerja sampingan yang dikemukakan pemimpin Umno Datuk Ahmad Maslan.
Mat Luthfi atau nama sebenarnya Muhammad Luthfi Rohime bagaimanapun memilih cara kreatif dengan berpantun menyindir timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri (MITI) itu.
"Dua, tiga kucing berlari, mana nak sama di kucing belang; dua tiga kerja sehari, manakan sama gaji menteri seorang," tulisnya di Twitter.
Setakat berita ini ditulis, status itu telah diulang tweet lebih 13,000 kali.
Mat Luthfi bagaimanapun tidak menyebut secara langsung nama Ahmad.
Harith kelmarin mencuri tumpuan apabila mengulas mengenai saranan Ahmad supaya rakyat Malaysia melakukan kerja sampingan untuk menampung kos sara hidup.
Kata Harith, beliau merupakan pelawak, pengacara, penulis, pelakon, jurulatih dan pengarah.
Namun katanya, ia tidak bermaksud beliau mempunyai enam kerja tetapi hanya melakukan enam perkara berbeza.
Sementara itu, Mat Luthfi yang terkenal dengan video parodi menggunakan dialek pekat Utara itu juga mengambil kesempatan menyentuh isu tol dan pencemaran bauksit di Pahang.
"Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian; rakit kena tol, sungai kena bauksit," tulisnya yang mengubah suai pantun lama.
Hujan lebat sepanjang hari kelmarin, telah menyebabkan air Sungai Balok dan pantai berhampiran 'bertukar' warna seakan-akan merah dipercayai dicemari bahan galian bauksit.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.