Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SETAN JE YANG BANYAK BAGI ALASAN NI!!!

SEMUT HITAM
SETAN JE YANG BANYAK BAGI ALASAN NI!!!
Hehehe!!! Kadang ada betul jugak apa yang orang selalu kata; "Lagi besar Serban seseorang tu, Lagi banyak la alasan yang diberikannya". Semuanya demi menjaga kepentingan peribadi diri sendiri.

Sama jugak la dengan apa yang pernah disebut oleh Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dalam cerita Musang Berjanggut bila ditanya kepada 'Juru Nikah Kahwin' mengenai hal 'Masuk ke rumah isteri orang'.

Pantang kena ke batang hidung sendiri, banyak pulak alasan yang diberikannya. Sedangkan sebelum ini, dia ingat orang semua tak tau apa yang dia dah buat. Dia ingat orang lain semua sama BODOH macam dia.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini, Si Pak Berahim tu beri satu lagi alasan untuk menolak kerjasama Politik diantara UMNO dan PAS seperti mana yang diwar - warkan.

Kata Si Pak Berahim tu, jika UMNO nak bekerjasama dengan PAS, maka mereka perlu menggugurkan dasar perjuangan Nasionalisme yang menjadi asas kepada parti itu selama ini.

Cuba Si Timbalan Presiden PAS ni jawab soalan dibawah sebelum dia nak bagi alasan yang bukan - bukan mengenai kerjasama Politik diantara PAS dan juga UMNO yang dicadangkan sebelum ini:
1. Pernah tak dalam Tahaluf Siyasi PAS dengan Pakatan Haprak tu dulu PAS mintak DAPigs, PKR dan parti lain dalam gabungan tersebut gugurkan dasar perjuangan mereka?2. Ada tak sebelum ini PAS desak PKR gugurkan dasar perjuangan Hak Asasi Manusia mereka yang jelas bertentangan dengan Islam sebelum ber-Tahaluf dengan mereka?3. Kenapa sebelum ini, PAS tak mintak DAPigs gugurkan agenda 'Anti Islam' dan mendesak agar mereka menerima perlaksanaan Hukum Hudud sebelum menjalinkan kerjasama Politik?
Kalau tiga soalan itu pun Si Pak Berahim tu tak reti nak jawab, baik tak payah susah - susahkan diri nak cari alasan yang bukan - bukan bila bercerita pasal kerjasama Politik dengan UMNO.

Pak Berahim jangan lupa. Dalam dunia ni, ada satu jenis makhluk je yang tak suka melihat orang Islam bersatu padu dan sentiasa mencari alasan untuk memecah-belahkan umat Islam tu sendiri iaitu "SYAITAN". Jadi, takkan Si Pak Berahim ni pun nak jadi macam Setan jugak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.