Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[APA NI NAJIB?] Arahan Tidak Benarkan Tan Sri Muhyiddin BERUCAP masa Lancarkan Liga Bola Sepak Petang tadi

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
[APA NI NAJIB?] Arahan Tidak Benarkan Tan Sri Muhyiddin BERUCAP masa Lancarkan Liga Bola Sepak Petang tadi

31 Januari - Tan Sri Muhyiddin Yasin telah dijemput oleh Kelab Sukan Komuniti Subang Jaya untuk melancarkan Liga Bola Sepak Belia Komuniti Subang Jaya petang tadi.

Program tersebut telah diadakan di Sekolah Menengah Kebangsaan USJ 4 (SMK USJ4).

Sungguhpun program tersebut anjuran Kelab Sukan Komuniti Subang Jaya dan hanya menggunakan padang sekolah tetapi pihak sekolah telah menghalang Tan Sri Muhyiddin Yasin untuk berucap.




Tan Sri Muhyiddin merupakan mantan Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Pendidikan yang mana semua sekolah di Malaysia terletak di bawah bidang kuasa beliau sebelum ini.

Pihak sekolah menyatakan mereka bertindak sedemikian setelah menerima arahan daripada pihak tertentu agar mengarahkan pihak penganjur tidak membenarkan Tan Sri berucap. 

"Saya telah diundang oleh Kelab Sukan Komuniti Subang Jaya untuk melancarkan Liga Bolasepak Belia Komuniti Subang Jaya di SMK USJ 4 petang tadi. Malangnya, saya diberitahu pihak sekolah telah menerima arahan daripada pihak tertentu untuk mengarahkan penganjur supaya tidak membenarkan saya berucap." tulis Tan Sri Muhyiddin di dalam facebook beliau.




Tindakan menghalang Tan Sri Muhyiddin berucap di program-program sebegini dilihat sudah melampaui batas demokrasi yang diamalkan di negara ini.

Ini bukan program UMNO atau program Kerajaan.

"Tidak mengapalah. Saya telah menjangkakan perkara ini akan berlaku. Walaupun tidak berucap, saya sempat beramah mesra dengan tetamu yang hadir sebelum berangkat pulang. Tahniah dan selamat bersukan saya ucapkan kepada anak-anak yang mengambil bahagian dalam acara yang dianjurkan" kata beliau.



Sebelum ini Pesiden UMNO, Najib pernah menghalang Tan Sri Muhyiddin merasmikan mesyuarat sayap-sayap UMNO sempena Perhimpunan Agung UMNO 2015 yang mana ia telah menjadi amalan Timbalan Presiden UMNO akan merasmikan sayap.
Sebaliknya, Najib berkata, majlis perasmian mesyuarat Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO akan dilakukan oleh ketua sayap masing-masing.
“Apalah dosa yang telah saya lakukan terhadap UMNO sehingga tradisi berucap yang saban tahun diberikan kepada setiap Timbalan Presiden dinafikan kepada saya pada tahun ini?,” katanya dalam kenyataan yang dimuatnaik di Facebook memberi respon terhadap arahan Najib.
Muhyiddin berkata, beliau kesal kerana tidak diberikan peluang untuk menyampaikan amanatnya dalam sebuah majlis yang amat bermakna pada dirinya sebagai Timbalan Presiden.
“Ia adalah ucapan terpenting saya di hadapan para pejuang parti yang melakarkan harapan serta cita-cita saya agar UMNO terus gagah meredah cabaran zaman.
Apakah yang ditakuti oleh Najib tiada siapa yang tahu.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.