Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAKIN RAMAI MACAI BERGELIMPANGAN!!!

SEMUT HITAM
MAKIN RAMAI MACAI BERGELIMPANGAN!!!
Hehehe!!! Kalau semalam kita cerita mengenai insiden kemalangan yang melibatkan sebuah Lori Babi bergelimpangan ditengah lebuh raya. Hari ini, makin ramai la mangsa yang terlibat.

Tapi bezanya kali ini, yang bergelimpangan tu terdiri dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu apabila mereka sekali lagi GAGAL dalam undian mengenai perjanjian TPPA di Parlimen.

Keputusan mengenai undian tersebut telah pun disiarkan didalam laman media, terutama media arus perdana yang memberikan gambaran puak - puak Pakatan Haprak tu 'Kalah Teruk'.
KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat hari ini meluluskan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik dengan undi menyokong sebanyak 127 undi sebagaimana yang diumumkan oleh Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia pada jam 7.25 malam tadi.

Dalam sidang khas yang dijalankan selama dua hari ini, undi tidak menyokong seperti dijangka daripada pembangkang sebanyak 84 undi. Undi dijalankan pada jam 7.10 malam tadi.
IRONIKnya, walaupun sebelum ini puak - puak Pakatan Haprak tu mendakwa KONONnya mereka menolak perjanjian tersebut, namun lain pula lenggok bahasa yang digunakan oleh wakil mereka.

Sewaktu membahaskan usul mengenai perjanjian tersebut, jelas nada yang disuarakan oleh wakil Pakatan Haprak tu jauh berbeza dari apa yang mereka nyatakan diatas pentas ceramah.

Nak pulak dikalangan puak - puak PKR dan juga DAPigs dimana mereka secara tidak lansung menyatakan sokongan terhadap usaha Kerajaan untuk memeterai perjanjian tersebut.

Tinggal lagi, lenggok bahasa yang diguna oleh wakil Pakatan ni agak mengelirukan dan ianya memberikan gambaran seolah - olah mereka tidak menyokong perjanjian tersebut secara terbuka.

Sewaktu sesi perbahasan, wakil Pakatan Haprak tu kata diorang tak halang Kerajaan nak sertai Perdagangan Antarabangsa seperti TPPA tu. Tapi ianya perlu ikut 'corak' yang mereka mahukan.

Kiranya, KALAU diorang jadi Kerajaan, maka dah tentu diorang pun akan setuju nak laksanakan TPPA tu. Cuma bezanya, KALAU diorang yang memerintah, diorang takkan bentang perkara tu dalam Parlimen!!! Sebaliknya, diorang akan guna kuasa Mutlak untuk melaksanakannya!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.