Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PAS TERUS BIKIN DAPigs KETAR LUTUT!!!

SEMUT HITAM
PAS TERUS BIKIN DAPigs KETAR LUTUT!!!
Ini yang Si Menteri Besar Cap Ayam tu kata PAS dengan DAPigs bekerjasama secara Profesional di Selangor? Nampak sangat la Si Menteri Besar Cap Ayam tu kuat mengigau dalam jaga.

Bila selama ini orang kata PAS dan DAPigs tu takkan bekerjasama dalam sebarang hubungan Politik, Si Menteri Besar Cap Ayam tu cuba nak menafikannya secara terang - terangan.

Hakikatnya, perbalahan terbuka diantara PAS dengan puak - puak DAPigs tu kini sudah menjadi satu "Rahsia Umum". Jadi, tak payah la Si Menteri Besar Cap Ayam tu cuba nak MENIPU diri dia sendiri.

Hari ini, PAS sekali lagi menegaskan bahawa mereka bersedia untuk bekerjasama dengan parti lain menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang. Asalkan parti itu bukan dengan DAPigs.

Kata Dr. Muhd Zuhdi, tindakan itu diambil memandangkan keadaan sekarang membuatkan PAS dilihat bersendirian dan tersingkir dari pembentukan Pakatan Haprak tu sebelum ini.
SHAH ALAM: Jika PAS memenangi semua kerusi yang ditandinginya di Selangor pada Pilihan Raya Umum ke -14 (PRU14), parti itu mungkin akan bergabung dengan pihak lain bagi membolehkan mereka kekal memerintah kerajaan negeri itu.

Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS Dr Zuhdi Marzuki berkata, PAS sedar partinya tidak mampu memerintah Selangor secara bersendirian dan terpaksa membuka pintu gabungan untuk tujuan itu.

Bagaimanapun, Zuhdi berpandangan PAS ketika itu hampir mustahil untuk mengadakan gabungan dengan Pakatan Harapan, yang dibarisi PKR, DAP dan juga Parti Amanah Negara (PAN).

“Jika PAS menang pun PAS mungkin tak akan dapat bina kerajaan yang stabil kecuali seperti Kelantan yang kita menang dengan jumlah besar. Kalau ada gabungan ataupun blok yang berjaya membentuk kerajaan dia masih memerlukan sokongan kepada blok lain.

“Selepas pilihan raya kita akan tengok keadaan tapi PAS akan tetap dengan dasar kitalah. Kalau kita diminta untuk membentuk gabungan dengan mana-mana pihak, siapa yang boleh bertoleransi dengan dasar PAS. Dengan Pakatan Harapan hampir tak pasti.


“Jadi kita sedang menuju ke arah kematangan politik yang kita sebut sebagai ‘post electoral colition’ (iaitu) gabungan selepas pilihan raya,” katanya dalam satu wawancara bersama Antarapos.
Dr. Zuhdi sebelum ini pernah menggegarkan 'Buah Kerandut' puak - puak DAPigs tu dengan mendedahkan kembali Dana Kewangan yang didakwa diterima oleh parti itu dari pihak Yahudi Zionist.

Maka tak mustahil sekiranya kenyataan yang dibuat hari ini juga bakal menggemparkan puak - puak DAPigs tu dan membuatkan parti itu semakin "Panas Punggung" dengan PAS. Ianya akan menghangatkan lagi perbalahan diantara PAS dan DAPigs di Selangor!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.