Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PKR DAKWA HADI AWANG 'NYANYUK, JAHIL DAN TIDAK WARAS'!!!

SEMUT HITAM
PKR DAKWA HADI AWANG 'NYANYUK, JAHIL DAN TIDAK WARAS'!!!
Jika ini bukan dianggap sebagai satu Pengkhianatan dan Penghinaan terhadap pimpinan tertinggi PAS, maka ianya wajar dilihat sebagai satu tindakan membangkitkan sentimen Anti Islam.

Ternyata, selama hari ini, PKR dan DAPigs bergerak seiring dalam membentuk persepsi buruk terhadap Islam itu sendiri dengan memperlekehkan kepimpinan Melayu PAS serta UMNO.

Betul PKR dan DAPigs ada hak nak mempertahankan penganut Kristian. Tetapi adakah itu membenarkan mereka untuk menghina umat Islam terutama dikalangan penduduk di Semenanjung?

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi PKR Sarawak semalam, jelas tindakan dia bukan hanya mengutuk Hadi Awang selaku Presiden PAS, malah dia juga turut menghina umat Islam.

Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR itu juga turut menyifatkan kenyataan itu sebagai "contoh klasik" seorang penduduk Malaysia Barat yang tiada pengetahuan mengenai sejarah rakyat Sarawak'.

Pengerusi PKR Sarawak itu mendakwa umat Islam dari Semenanjung sering kali mengambil kesempatan 'Mencuri' penganut agama Kristian dan mengubah agama mereka secara 'paksa'.
"Di Sarawaklah insiden penukaran agama oleh umat Islam dari Malaysia Barat secara curi-curi dan paksa, dilaporkan dan ditonjolkan dalam media sekali-sekala. “Apa yang Hadi Awang perlu kata mengenai perkara ini, selain membuat penafian bulat-bulat? 
“Saya tidak kata saya pakar mengenai Islam, tetapi kata-kata Hadi Awang adalah perbuatan keji terhadap agamanya sendiri dan ia hanya boleh dimaafkan jika beliau terbukti nyanyuk atau tidak waras,” tambahnya.
Ternyata, dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi PKR Sarawak itu menjelaskan kedudukan PKR terhadap umat Islam dan menyifatkan umat Islam dari Semenanjung ni 'Keji'.

Maka persoalannya, adakah PAS masih lagi nak bergantung harap dan ber-Tahaluf dengan puak - puak PKR yang lantang menghina Islam secara terang - terangan demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka semata - mata? Itu, korang fikir la sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.