Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

800 PENGUNDI CINA 'HILANG' DARI DUN CHEKA???

SEMUT HITAM
800 PENGUNDI CINA 'HILANG' DARI DUN CHEKA???
Wah!!! Ini kira berita ajaib ni. Ingatkan papan iklan Si Ketua Penipu tu je yang ada belajar ilmu 'Ghaib' ni. Rupanya, pengundi pun ada jugak yang belajar Ilmu Menghilangkan Diri ni ye?

Heran jugak. Ke mana pulak hilangnya 800 orang pengundi berbangsa Cina dari DUN Cheka tu? Ke mana pulak diorang pergi? Takkan diorang boleh hilang begitu sahaja tanpa dikesan?

Sebagai rekod, Dewan Undangan Cheka (N.04) adalah merupakan salah satu DUN dibawah Negeri Pahang dan kini ianya disandang oleh Dato Fong Koong Fue (BN) yang mewakili parti MCA.

Dalam Pilihan Raya Umum yang lalu, Dato' Fong berjaya mengekalkan kerusi DUN Cheka menentang calon dari PKR, dengan jumah majoriti sebanyak 1,280 daripada 11, 920 orang pengundi.

Persoalannya, ke mana hilangnya pengundi di DUN Cheka seramai 800 orang tu? Jumlah yang diperolehi itu adalah hasil dari semakan yang dibuat oleh Biro Keahlian dan Daftar Pemilih.

Dari beberapa sumber yang diperolehi, ada yang kata pengundi - pengundi tersebut telah 'Dipindahkan' ke Bentong memandangkan 3 DUN di Bentong sekarang dikuasai oleh DAPigs. 

Ada kemungkinan besar pemindahan pengundi dari DUN Cheka tu dibuat oleh puak - puak DAPigs yang sebelum ini juga dikesan sedang giat menjalankan pendaftaran pengundi - pengundi baru.

Bahkan sebelum Piluhan Raya Umum yang lepas, puak - puak DAPigs ni juga turut dilaporkan telah memindahkan sejumlah besar pengundi dari luar bagi memastikan kemenangan mereka.

Jadi, tak mustahil sekiranya 800 orang pengundi dari DUN Cheka tu telah di'hilang'kan ke Bentong oleh puak - puak DAPigs. Lagi pun, dalam Politik hari ini, macam - macam benda boleh buat. Orang yang mati pun boleh dah 'Mati' pun boleh 'Hidup' semula!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.