Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[DEBAT MUFTI PERLIS VS ZAMIHAN] Menteri JPM, Datuk Seri Shahidan KAKI AUTA, Nampak Sangat Tak Jujur

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
[DEBAT MUFTI PERLIS VS ZAMIHAN] Menteri JPM, Datuk Seri Shahidan KAKI AUTA, Nampak Sangat Tak Jujur

Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainal Abidin sudah bersetuju untuk duduk sepentas dengan Dr. Zamihan Mat Zain.

Tarikh ditetapkan 10 Februari ini dan penganjurnya Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim.

Shahidan memaklumkan Zamihan sudah dimaklumkan melalui Facebook dan menetapkan tajuk Ekstremisme Agama di Malaysia: Satu Perbincangan.

Namun Zamihan yang juga Presiden Persatuan Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWAJA) menafikan dirinya dimaklumkan mengenai perkara itu sambil menganggap Shahidan menteri auta.

"Saya terkejut apabila pihak berwajib mengatakan saya bersetuju untuk mengadakan wacana ilmiah sedangkan saya sendiri masih belum menerima atau melihat surat jemputan itu.

"Adakah Islam mengajar kita untuk bersetuju tanpa melihat fakta sesuatu perkara. Auta sememangnya permainan orang yang fasik," ujarnya dalam kenyataannya semalam.

Menurut Zamihan, Shahidan memaklumkan perkara itu sudah dimaklumkan kepada pihak atasan tetapi apabila beliau merujuk kepada pejabat Timbalan Perdana Menteri (TPM), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Shahidan sepatutnya berbincangan dengan TPM terlebih dahulu bukan pandai-pandai menetapkan tarikh sendiri iaitu pada 10 Februari.

Pada tarikh yang sama, Zamihan mendakwa beliau bertugas memulihkan penjenayah di Penjara Machang, Kelantan.

"Membuat keputusan tanpa merujuk tuan badan akan membuka ruang bagi menuduh saya takut untuk berdebat dengan Mohd. Asri pada tarikh berkenaan. Ternyata orang seperti ini mahir dengan seni auta," katanya.

Terdahlu, Shahidan memaklumkan diskusi limiah itu akan diadakan pukul 8 malam di Auditorium Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri di Putrajaya dan mungkin ada siaran langsung.

Zamihan dan Mohd. Asri sebelum ini saling tuduh menuduh termasuk dakwaan mufti itu berfahaman Wahabi manakala Zamihan pula dikatan pro Syiah.--MalaysiaGazette

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.