Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ERK! DOKUMEN SAH, BILA MAZA NAK SAMAN???

SEMUT HITAM
ERK! DOKUMEN SAH, BILA MAZA NAK SAMAN???
Heh! Kalau semalam beria sangat dia menggelupor nak ambik tindakan dengan mengatakan kononnya dokumen MAIJ tu satu fitnah. Sekarang, berani tak dia nak ambik tindakan tersebut?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, pihak Kerajaan Negeri Johor menjelas bahawa dokumen yang tersebar dilaman Facebook sebelum ini adalah benar dan ianya memang sah.
PETALING JAYA: Kerajaan Johor mengesahkan dokumen larangan terhadap 16 penceramah bebas di Negeri itu sebagai sah dan sudah dikuatkuasakan Jabatan Agama Islam Negeri.EXCO Agama Negeri Johor, Abd. Mutalip Abd. Rahim dalam kenyataan terbarunya kepada FMT hari ini mengesahkan bahawa beliau menjunjung titah yang diperkenankan Sultan Johor, Sultan Ibrahim ibni Sultan Iskandar itu.“Kerajaan Negeri Johor menjunjung setinggi-tinggi titah ini. Ini untuk mengelakkan umat Islam Johor dari terkeliru dari ajaran Islam sebenar.
“Pihak Jabatan Agama Islam Johor tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap penceramah yang tidak dibenarkan serta penganjur yang menganjurkan acara melibatkan mereka,” kata beliau.
Maka persoalannya, apa tindakan yang nak diambil oleh Mufti Perlis tu? Adakah dia nak ambik tindaksn seperti mana yang dinyatakan sebelum ini atau sebaliknya akur dengan ketetapan tersebut? Selebihnya, korang fikir la sendiri.

PS: Nasihat mudahnya, lain kali semak dulu cerita sebenar. Jangan menggelupor tak tentu arah!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.