Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAHASEWEL KEKAL BERSALAH MENGHASUT!!!

SEMUT HITAM
MAHASEWEL KEKAL BERSALAH MENGHASUT!!!
Kalau dah namanya puak - puak Pakatan Haprak tu, memang takde kerja lain la yang diorang mampu lakukan. Kalau tak menabur fitnah, diorang akan menghasut rakyat membenci Kerajaan.

Lepas tu bila didakwa dimahkamah, pandai pulak diorang tak mengaku. Tapi bila dah didapati bersalah, sibuk pulak nak mencari sokongan simpati murahan untuk bayar duit denda.

Itulah haramjadahnya puak - puak Pakatan Haprak ni. Buat kerja tak pernah lansung nak guna kepala otak. Sebaliknya diorang asyik suka guna kepala lutut je. Lepas tu menyusahkan orang lain.

Yang paling kita rasa herannya ialah apabila ada juga budak - budak Sewel yang belajar di Universiti boleh terperngaruh dengan pembohongan puak - puak Pakatan Haprak ni rupanya.

Kiranya, takde bijak mana la jugak budak - budak di Universiti ni sebab mudah sangat terpengaruh dengan dakyah pembohongan yang dijaja oleh puak - puak Pakatan Haprak tu. Belajar pun tak ke mana, MENIPU je la kerja yang dia tau buat!!!
KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi mengekalkan sabitan terhadap bekas aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim atas tuduhan memberi ucapan berbaur hasutan dalam satu ceramah, tiga tahun lalu.

Hakim, Datuk Ab Karim Ab Rahim bagaimanapun mengganti hukuman 12 bulan penjara kepada denda RM5,000 dan diperintah menjalani hukuman penjara sehingga enam bulan sekiranya gagal membayarnya.

Pada 19 September 2014, Mahkamah Sesyen memerintahkan Adam dipenjara 12 bulan selepas didapati bersalah.

Adam, 27,  yang juga bekas penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris (Upsi) didapati bersalah memberi ucapan dalam ceramah dengan menyebut kata-kata menghasut bagi membangkitkan rakyat negara ini supaya mengubah kerajaan yang telah tertubuh mengikut undang-undang, dengan cara tidak sah.

Kesalahan itu dilakukan di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor di Jalan Maharajalela, Dang Wangi di sini antara 8.55 malam dan 11.15 malam, 13 Mei 2013.


Pendakwaan terhadapnya dikemukakan mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 (Akta 15) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 4(1) akta sama yang membawa hukuman maksimum denda RM5,000 atau penjara lima tahun, jika sabit kesalahan.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.