Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAHFUZ BEAN CUBA TUTUP KEMALUAN SENDIRI!!!

SEMUT HITAM
MAHFUZ BEAN CUBA TUTUP KEMALUAN SENDIRI!!!
Heh! Nampak gayanya Si Mahfuz Bean ni cuba nak mengelak dari menjawab isu yang kini sedang melanda kawasan Parlimen dia sendiri dengan mencabar PAS Kelantan secara terbuka.

Dalam satu kenyataan yang dibuat, Si Mahfuz Bean tu katanya telah mencabar PAS Kelantan untuk melaksanakan Kerajaan Teknokrat sepertimana yang dicadangkan oleh Pak Berahim tu.

Dalam nada menyindir, Si Mahfuz Bean tu kata, PAS Kelantan tidak boleh membiarkan cadangan yang kemukakan itu berlalu tanpa sebarang permulaan sebagai contoh yang praktikal.
“Idea ini mengambarkan kepercayaan dan penghormatan Pas kepada golongan teknokrat profesional. Mengurus kerajaan sesebuah negara dan negeri kini makin kompleks memerlukan keupayaan merencana pembanggunan ekonomi yang makin mencabar.“Oleh itu, adalah diharapkan pimpinan PAS akan meneroka perlaksanaannya di Kelantan dengan meminda perlembagaan atau undang undang tubuh negeri Kelantan.
“Ia bagi membolehkan kuasa politik yang diperolehi dalam pilihan raya melantik Menteri Besar dan Exco kerajaan negeri dalam kalangan profesional, bukan daripada kalangan ADUN untuk mentadbir dan membangun negeri Kelantan,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean tu seolah - olah memperlekehkan kepimpinan Rejim PAS yang dipimpin oleh Datuk Haji Ahmad Yaakob pada ketika ini.

Adakah Si Mahfuz Bean tu anggap Datuk Ahmad Yaakob tidak layak untuk menjadi Menteri Besar jika hendak dibandingkan dengan mereka yang dari kalangan golongan Profesional lain?

Hakikatnya, tindakan Si Mahfuz Bean tu tetap dilihat sebagai satu usaha untuk mengalih perhatian ahli PAS yang mempertikaikan mengenai kepimpinan dikawasan Parlimen dia sendiri.

Sebelum ini, kita juga telah mendedahkan tindakan keluar parti secara berjemaah yang telah dilakukan oleh beberapa orang pemimpin serta ahli PAS dari kawasan Si Mahfuz Bean tu.


Soalnya, kenapa mereka bertindak sedemikian sedangkan mereka sendiri tau bahawa tindakan itu akan membuatkan Si Mahfuz Bean tu hilang kemaluan dan dipertikaikan kepimpinannya?

Kesimpulannya, tak payah la Si Mahfuz Bean tu sibuk - sibuk nak menjaga kawasan orang lain sekiranya kawasan dia sendiri pun terabai sehingga menyebabkan ahli pun keluar meninggalkan parti. Diri sendiri tak reti buat kerja, jangan sibuk nak pertikaikan orang lain pulak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.