Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[PAKAI BAJU DEWA CINA] Dewan Ulama Pas percaya ADUN PAS,Khairuddin tiada niat

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
[PAKAI BAJU DEWA CINA] Dewan Ulama Pas percaya ADUN PAS,Khairuddin tiada niat
 
SHAH ALAM – Dewan Ulama Pas Pusat percaya bahawa tindakan Adun Paya Jaras, Mohd Khairuddin Othman yang berpakaian seperti dewa Cina dalam satu sambutan Tahun Baharu Cina di Sungai Buloh, semalam bukan bertujuan melanggar batasan agama.

Sebaliknya apa yang berlaku hanyalah kerana salah faham dan tidak mengamati kedudukan yang menyerupai bentuk amalan agama lain.

Timbalan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh berkata, insiden itu juga dikesali pihaknya namun mereka yakin Khairuddin tidak berniat mempersendakan Islam.

“Kami mengharapkan kepada semua ahli-ahli Pas lebih berhemah dalam apa jua tingkahlaku yang membabitkan keagamaan agar ia tidak menimbulkan permasalahan dan fitnah kepada semua agama yang wujud dalam negara kita tercinta ini.

“Semoga kesilapan ini tidak akan berulang lagi dan kita harap segalanya diampunkan oleh ALLAH,” katanya menerusi kenyataan, hari ini.


Khairuddin menyerahkan nasibnya kepada kepimpinan parti selepas memakai pakaian menyerupai dewa Cai Guo Jiu dalam satu majlis.

Menurutnya, beliau dimaklumkan pihak menjemputnya yang pakaian tersebut adalah pakaian maharaja Cina.
 

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.