Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PKR BENGKAK, DAPigs HALANG KEBEBASAN SUARA!!!

SEMUT HITAM
PKR BENGKAK, DAPigs HALANG KEBEBASAN SUARA!!!
Hehehe!!! Baru tadi kita persoalan mengenai tindakan DAPigs yang telah menggugurkan dua orang ADUN PKR yang telah menjadi mangsa dendam Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang.

Dua orang ADUN yang mewakili PKR itu telah digugurkan dari jawatan mereka sebagai salah seorang pengarah dalam syarikat berkaitan Kerajaan Negeri (GLC) berkuat kuasa serta merta.

Diantara alasan yang diberikan oleh Si Tokong DAPigs dalam pemecatan itu adalah kerana 'hilang kepercayaan' dikalangan ADUN tersebut yang turut didakwa telah 'Memungkiri Janji'.


Jika dilihat dari satu sudut, tindakan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang itu jelas membuktikan bahawa mereka cuba nak menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Namun, tindakan tersebut telah dibantah secara terbuka oleh puak - puak PKR melalui keputusan yang dibuat melalui Biro Politik seperti mana yang dimaklumkan oleh Azmin hari ini.

Kata Si Azmin, tindakan yang dilakukan oleh wakil rakyat PKR itu sebelum ini hanya sekadar memberikan pandangan dan maklum balas mereka kepada pihak Rejim DAPigs Negeri.
"Mereka (ADUN) bukan membuat fitnah. Yang kita tolak (ialah) budaya fitnah dan tohmahan. Sebagai ahli DUN, mereka memberikan maklum balas dan pandangan.
"Perkara ini perlu diraikan dan tak perlu diambil tindakan, tetapi apabila ada cadangan untuk memecat mereka daripada GLC, biro politik dua minggu yang lalu membuat ketetapan menghantar surat kepada kerajaan Pulau Pinang supaya perkara ini dapat dibincangkan secara baik dan dalam harmoni," katanya.
Kalau kita baca kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu, dia seolah - olah mendakwa tindakan DAPigs itu telah membelakangi dasar PKR yang memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara.

Dalam erti kata lainnya, apa yang dibuat oleh DAPigs itu jelas menghalang Kebebasan Bersuara bukan sahaja dikalangan rakyat, bahkan bagi pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri. Jangan suka - suka hati je nak bercakap kalau tak "Kow Tow" dulu dengan DAPigs!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.