Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

(Tamparan buat Khaled Nordin) Umno Pagoh TOLAK keputusan penggantungan Muhyiddin

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
(Tamparan buat Khaled Nordin) Umno Pagoh TOLAK keputusan penggantungan Muhyiddin

MUAR - Umno bahagian Pagoh hari ini sepakat menolak keputusan Majlis Tertinggi (MT) Umno yang menggantung Tan Sri Muhyiddin Yasin daripada jawatan Timbalan Presiden Umno.

Setiausahanya, Asraf Mokhtar berkata, keputusan itu dibuat kerana pihaknya merasakan isu penggantungan yang diputuskan MT dilakukan tanpa mengikut prosedur.

“Kami menolak keputusan ini kerana penggantungan tersebut dibuat tanpa mengikut prosedur yang sepatutnya seperti yang termaktub dalam perlembagaan parti. Mereka secara jelas sanggup mengenepikan amalan demokrasi dalam Umno.

"Selain itu, kami sebagai ahli turut berasa dikianati kerana perlantikan Tan Sri Muhyiddin dalam jawatan berkenaan adalah dibuat berdasarkan sokongan ahli parti seluruh negara," katanya dalam sidang media mesyuarat Umno bahagian yang dipengerusikan oleh Timbalan Umno bahagian Pagoh, Ismail Mohamad, sebentar tadi.

Menurut Asraf, tindakan Muhyiddin yang juga Ketua Umno bahagian Pagoh sebelum ini yang menegur Presiden adalah bertujuan memperkukuhkan parti dan bukan digunakan untuk kepentingan peribadi.

"Segala kenyataan Tan Sri Muhyiddin berhubung salah laku dan jenayah yang dilakukan oleh presiden adalah berdasarkan daripada laporan berintegriti daripada agensi kerajaan.

Beliau (Muhyiddin) hanya mengambil tanggungjawab mempertahankan parti dan imej negara,"katanya.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.