Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

YB MENTERI KKR BIKIN KECOH!!!

SEMUT HITAM
YB MENTERI KKR BIKIN KECOH!!!
Hadoyai!!! Ini yang payah bila kita nak berikan penjelasan kepada orang ni. Bila kita kata, yang menjadi isunya sekarang ni bukan salah Kerajaan kerana nak mengimport pekerja asing tu.

Dan bukan juga sebab anak - anak muda di Malaysia ni yang MALAS. Tapi faktor utamanya ialah kerana pemain industri sendiri yang tak nak ambik anak - anak muda tempatan ni bekerja.

Alasannya sebab pemain - pemain industri ni enggan membayar gaji minima sebanyak RM 1,200 kepada pekerja - pekerja tempatan. Selain itu, diorang dakwa anak muda tempatan ni takde kemahiran.

Itu diantara alasan yang kita tak boleh terima sedangkan hakikatnya ramai dikalangan anak - anak muda tempatan ni telah pun diberikan pendidikan berkaitan kemahiran yang sewajarnya.

Kot selama hari ini, dah banyak dah pihak Kerajaan membantu mewujudkan pelbagai institusi kemahiran untuk melahirkan generasi anak - anak muda yang memiliki kemahiran tinggi.

Sebagi contohnya, Akademi Binaan Malaysia (ABM) Wilayah Sarawak ni. Dengar katanya, ABM Wilayah Sarawak ni pun dah lama diwujudkan. Maka dah tentu ramai anak muda berkemahiran yang dilahirkan.

Dan sebagai sebuah akademi yang telah diwujudkan oleh sebuah Kerajaan yang bertanggungjawab, maka sudah pasti ABM Wilayah Sarawak ni komited dalam melahirkan generasi berkemahiran tinggi.

Nak pulak dalam sektor pembinaan yang menjadi sebahagian dari penyumbang utama pembangunan ekonomi Negara seperti yang dinyatakan oleh Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Fadhilah Yusof.
“Kita sedia maklum bahawa industri pembinaan adalah penyumbang terbesar dalam perkembangan ekonomi serta pembangunan negara yang kini berada di tahap paling tinggi.”
“Maka jelas, usaha dan kerja keras ABM dalam menghasilkan para pelatih yang berkualiti dan berkemahiran tinggi seperti mana seramai 100 orang pelatih yang diraikan pada hari ini,” katanya.
Jadi, tak masuk akal lansung kalau pemain - pemain industri yang kebanyakkannya dikawal oleh Bangsa DAPigs memberikan alasan kononnya pekerja tempatan ni semuanya takde kemahiran.

Hakikatnya, semua itu hanya sekadar alasan diorang je semata - mata. Yang sebenarnya, diorang lebih suka ambik pekerja asing dan membayar mereka dengan gaji murah. Bagi diorang, keuntungan syarikat lebih penting dari nak mengutamakan pekerja tempatan!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.