Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[6 GAMBAR] PAS Bersama NAJIB Petang Tadi di Majlis Pelancaran PINTA, Adakah PAS-UMNO Bergabung Akhirnya?

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
[6 GAMBAR] PAS Bersama NAJIB Petang Tadi di Majlis Pelancaran PINTA, Adakah PAS-UMNO Bergabung Akhirnya?

Himpunan 20K Huffaz di Masjid Wilayah Persekutuan sempena majlis pelancaran Persatuan Institusi Tahfiz Malaysia (PINTA) petang tadi. 

Majlis turut dihadhiri oleh YAB Perdana Menteri dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Dato' Seri Jamil Khir Baharum . Majlis ini adalah anjuran PINTA.

Melihat keakraban di antara PAS-UMNO sejak akhir-akhir ini, maka ramai yang tertanya-tanya adakah kerjasama PAS-IKATAN hanya sebagai "TEST MARKET" untuk melihat respon ahli PAS, walhal MATLAMATNYA ialah PAS BERSAMA UMNO?

Pada majlis itu, kira kira 15,000 huffaz dari seluruh negara kecuali Sabah hadir untuk bersama perdana menteri untuk acara Khatam al-Quran dan Perasmian Gabungan Persatuan Institusi Tahfiz Al-Quran Kebangsaan (PINTA). 

Perdana Menteri turut mengumumkan sokongan kewangan sebanyak RM10,000 kepada pentadbiran PINTA peringkat negeri, manakala untuk peringkat kebangsaan masih dalam rundingan. 

Turut diberikan ialah peluang mengerjakan haji pada tahun ini kepada 10 wakil PINTA di bawah seliaan Yayasan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).







0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.