Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUN DAPigs HANTAR USUL, SEKAT KUASA GUAN ENG!!!

SEMUT HITAM
ADUN DAPigs HANTAR USUL, SEKAT KUASA GUAN ENG!!!
Heh! Nampak gayanya, sekarang ni dah ada dah dikalangan pemimpin puak DAPigs ni yang mula hilang sabar dengan kerenah dan perangai Haramjadah yang telah ditonjolkan oleh Si Guan Eng tu.

Sampai tahap, ADUN dikalangan DAPigs tu sendiri hantar Usul ke Dewan Undangan Negeri mintak supaya kuasa Ketua Mentri dan tempoh perkhidmatannya disekat sehingga dua penggal sahaja.

ADUN Tanjong Bungah, Teh Yee Cheu berkata usul itu diserah kepada pejabat Speaker DUN untuk diteliti dan dikaji oleh Jawatankuasa Perlembagaan sebelum dibentangkan dalam persidangan akan datang.
“Ini adalah surat rasmi. Sebelum ini (usul) semua perbahasan awal, bertukar-tukar maklumat dan saling memahami pandangan setiap orang sama ada bersetuju atau menentang.“Hari ini, saya percaya, adalah masa untuk mengemukakan usul ini memandangkan kami sudah membahaskan isu ini sejak dua atau tiga tahun lepas di dalam DUN. Masa yang cukup bagi semua orang untuk mempertimbangkannya.
“Saya percaya bahawa kita perlu menggalakkan tadbir urus yang baik, malah kewibawaan, kebertanggungjawaban dan ketelusan,” katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan usul itu, di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini.
Isu berkaitan dengan kuasa Ketua Menteri Pulau Pinang itu mula hangat diperkatakan apabila Si Guan Eng tu terlibat dalam skandal pembelian rumah dibawah harga pasaran baru - baru ini.

Tapi heran jugak. Bukan ke sebelum ini, puak - puak DAPigs tu sendiri yang seringkali melaung - laungkan perkara yang sama? Tapi kenapa diorang tak mengimplimentasikan perkara tersebut?

Kalau diperingkat Pusat, sibuk pulak diorang desak supaya tempoh perkhidmatan Perdana Menteri tu dihadkan untuk tempoh dua penggal sahaja. Tapi kenapa diorang sendiri tak nak laksanakannya?

Sepatutnya, jika diorang nak perkara itu dilaksanakan diperingkat Pusat, diperingkat Negeri diorang kena mulakan dulu. Baru boleh dijadikan sebagai contoh diperingkat Kerajaan Pusat.

Tidakkah itu membuktikan bahawa puak DAPigs ni memang mengamalkan Politik Retorik dan hanya sekadar tau bercakap je? Atau, adakah DAPigs ni memang terdiri dari kalangan mereka yang MUNAFIK yang hanya tau mempamerkan sifat HIPOKRIT semata - mata???

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.