Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKDE YANG PELIK DENGAN PILIHAN KU LI!!!

SEMUT HITAM
TAKDE YANG PELIK DENGAN PILIHAN KU LI!!!
"Apa yang nak diherankan sangat dengan tindakan yang telah diambil oleh Ahli Parlimen Gua Musang ni? Memang sejak dari dulu lagi dia menentang Mahathir."

Demikian kata seorang sahabat bila cerita pasal Tengku Razaliegh Hamzah atau lebih dikenali dengan nama singkatan Ku Li menandatangani deklarasi menyokong Perdana Menteri.

Kata sahabat itu, tindakan Ku Li itu adalah mengikut amalan konvensional dalam perlembagaan berdemokrasi Negara. Nak jatuhkan PM hanya melalui proses Pilihan Raya Umum.

Walaupun sebelum ini Ku Li dilihat hadir bersama - sama dengan Tun dalam satu perjumpaan di Yayasan Kepimpinan Perdana, tidak bermakna dia menyokong gerakan untuk menggulingkan Perdana Menteri.

Biarpun Perdana Menteri memilih untuk bersama Tun Mahathir dalam krisis UMNO 1987, Tengku Razaliegh Hamzah tetap menyokong kepimpinan Mohd Najib sebagai Perdana Menteri.

Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa mengesahkan Ahli Parlimen Gua Musang, itu telah menandatangani deklarasi menyokong kepimpinan Perdana Menteri, sekaligus memberi tamparan terhadap Dr Mahathir, DAP, PKR dan PAN.
"Tengku Razaleigh Hamzah sebentar tadi menandatangani Deklarasi Kelantan memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada kepimpinan Perdana Menteri dan juga merangkap Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak," tulis Annuar di posting terbaru di laman Facebook rasminya, semalam.
Menurut Annuar, secara prinsip dan dasarnya, tindakan Tengku Razaliegh yang turut dikenali sebagai Ku Li, menandatangani deklarasi itu menjelaskan beliau menyokong kepimpinan Mohd Najib.

Tindakan itu juga menafikan kenyataan pengajur Deklarasi "Mahathir-Lim Kit Siang" yang sebelum ini mendakwa Ku Li kononnya menyokong gerakan mereka untuk menjatuhkan Mohd Najib dari kerusi Perdana Menteri.

Mohd Najib kini dikatakan sedang melalui peringkat sukar sebagaimana yang dilalui Dr Mahathir pada awal tahun 80'an dulu ketika mana beliau berdepan dengan Ku Li yang mencabar kerusi Presiden UMNO yang disandangnya.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.