Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TIBA - TIBA, "LANCAU" DIA HILANG???

SEMUT HITAM
TIBA - TIBA, "LANCAU" DIA HILANG???
Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sepatutnya memberi penjelasan berhubung isu pembelian rumah jenis banglo di Parlimen, Isnin ini dan bukannya bersemuka dengan anggota Parlimen Tasek Gelugur Datuk Shabuddin Yahaya di Komtar, Ahad ini.

Timbalan Menteri Luar, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, Lim wajar membuat penjelasan secara 'gentleman' di Parlimen kerana minggu depan akan bermulanya penggulungan di mana beliau (Lim) boleh mencelah dengan memberi penjelasan berhubung pembelian rumah berkenaan yang jauh lebih rendah berbanding nilai pasaran semasa.
"Saya hairan kenapa Lim mahu mencabar Shabuddin pada Ahad ini, yang sepatutnya beliau (Lim) patut memberi penjelasan di Parlimen yang akan bersidang Isnin ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno cawangan-cawangan Bahagian Marang di sini, Jumaat.
Katanya, isu itu timbul berikutan tindakan Shabuddin mengemukakan soalan itu ketika perbahasan titah diraja kepada tiga Kementerian iaitu Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Kementerian Kewangan (Jabatan Penilaian dan Pembangunan Harta) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM).
"Pada hari itu (Isnin), ada menteri-menteri yang akan melakukan penggulungan dan Lim boleh mencelah untuk membuat pengakuan dan penjelasan. Jadi saya nampak untuk mencabar Shabuddin tampil bersemuka di Komtar, Ahad ini adalah satu tindakan sama sekali takut pada bayang-bayang sendiri," katanya.
Apa yang jelas, tindakan Si Guan Eng tu hanya sekadar nak menjerat Ahli Parlimen Tasek Gelugor supaya dia dapat ambik tindakan undang - undang dan mendakwa tuduhan itu sebagai Fitnah.

IRONIKnya, bila kena batang hidung diorang, tau pulak dia nak cabar orang diluar Parlimen. Tapi bila isu pasal 2.6 billion yang dijelaskan sebelum ini, kenapa diorang nak cabar suruh bentang dalam Parlimen pulak?

Kalau Si Guan Eng tu nak ambik tindakan undang - undang, suruh dia saman Razali, bekas Pegawai Khas dia dulu la yang buat tuduhan pasal isu Dana Israel yang bernilai sebanyak RM 1.2 billion tu. Jangan setakat pandai cakap je, tapi bila didesak dia tak nak buat!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.