Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

UMNO TAK PERLU PECAT MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ!!!

SEMUT HITAM
UMNO TAK PERLU PECAT MUHYIDDIN DAN MUKHRIZ!!!
Sebaiknya, UMNO perlu memberi pertimbangan terhadap saranan ini. Tak perlu nak menghabiskan masa dengan mengambil tindakan terhadap dua orang pemimpin yang dinyatakan diatas.

Selepas mereka menandatangani deklarasi bersama dengan puak - puak Haramjadah DAPig baru - baru ini, terngiang - ngiang dihujung telinga orang UMNO mendesak agar mereka dikenakan tindakan.

Ramai yang melahirkan rasa kecewa mereka diatas tindakan dua orang pemimpin UMNO itu dan menganggap ianya sebagai satu bentuk perbuatan khianat terhadap perjuangan parti.

Hakikatnya, memang tindakan seperti itu yang didambakan oleh dua orang pemimpin tu disebalik kenyataan KONONnya mereka mahu memperjuangkan kehendak rakyat bersama DAPigs.

Secara logiknya, memang UMNO perlu mengambil tindakan disiplin ke atas perbuatan tersebut. Dan tidak dinafikan bahawa UMNO juga mempunyai kuasa untuk bertindak sekiranya perlu.

Tetapi dari segi strateginya, tindakan memecat keahlian dua orang pemimpin tersebut tidak akan memberi sebarang manfaat untuk memulihkan imej UMNO dimata masyarakat umum.

Sebaliknya tindakan memecat keahlian dua orang pemimpin itu hanya akan memburukkan keadaan memandangkan mereka masih lagi mempunyai sebilangan pengikut diperingkat akar umbi.

Sewajarnya, mereka dibiarkan sahaja agar rakyat sendiri dapat menilai sejauh mana kesetiaan mereka terhadap perjuangan parti. Rakyat boleh tengok, TOTOK sangat ke diorang terhadap DAPigs.

Lagi pun, sekarang bukan masa yang sesuai untuk UMNO menghukum mereka. Dan tindakan memecat keahlian mereka tidak akan memberikan sebarang keuntungan dari segi strategi Politik.

UMNO boleh tunggu sehingga Pilihan Raya Umum yang akan datang untuk menjatuhkan hukuman terhadap mereka. Nak dekat Pilihan Raya nanti, baru ambik tindakan terhadap dua orang pemimpin tu.

Kuasa untuk memberi mandat bertanding dalam Pilihan Raya merupakan kuasa Pengerusi Barisan Nasional. Bila tiba masa nak Pilihan Raya, tak payah calonkan dua orang pemimpin tu.

Kalau tidak pun, biar kan saja diorang bertanding. Kita nak tengok jugak sejauh mana kekuatan dua orang pemimpin tu dikawasan mereka masing - masing. Adakah ianya seperti yang digambarkan? Atau mereka hanya sekadar tau 'MEMBULAK' semata - mata!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.