Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BILA MAHFUZ BEAN CERITA PASAL "HARUMANIS"!!!

SEMUT HITAM
BILA MAHFUZ BEAN CERITA PASAL "HARUMANIS"!!!
Hahaha!!! Apa punya taraf mentaliti yang dimiliki oleh puak - puak Pencacai Pengkhianat ni pun tak tau la. Ada ke buah Mangga Harumanis tu yang nak dibuatkan perumpaan dengan PAS?

Nak pulak bila kisah mengenai buah Mangga Harumanis tu disampaikan oleh Si Mahfuz Bean dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini. Si Mahfuz Bean ni memang selalu fikir pasal makan je.

Dalam satu artikel yang disiarkan melalui beberapa laman blog Pro Pengkhianat tu semalam, katanya Si Mahfuz Bean ni mengakui yang dia sama macam buah Mangga Harumanis tu.
"Saya Harum Manis," katanya kepada rakan-rakanya dalam Amanah apabila ditanya apakah sikap sebenar beliau. 
"Harum manis ni, hijau di luar, oren di dalam," katanya lagi. Hijau merupakan warna rasmi parti bagi PAS manakala oren pula warna rasmi Amanah. 
Dari kenyataan yang dibuat, nampak sangat la perangai Si Mahfuz Bean ni lagi teruk dari puak - puak Pengkhianat tu. Dia telah membuktikan bahawa dia seorang "Duri Dalam Daging".

Dari satu sudut lain, perumpamaan mengenai buah Mangga Harumanis itu juga memberikan gambaran kononnya rakyat hanya makan isi dalam buah tersebut yang berwarna 'Oren'.

Manakala kulit buah yang berwarna 'Hijau' tu pulak akan dibuang ke dalam tong sampah sebab tak de orang Gila yang nak makan kulit warna 'Hijau' tu. Nampak tak cubaan yang dilakukan?

Kiranya diorang nak beri perumpamaan, rakyat boleh menerima kewujudan puak - puak Pengkhianat yang berwarna 'Oren' tu dan akan membuang PAS sama seperti mereka membuang kulit 'Hijau'.

Lebih kurang macam tu la yang diorang cuba jelaskan. Tapi dalam masa yang sama, diorang tak sedar. Isi warna 'Oren' tu, kalau dimakan pun tetap akan menjadi 'TAIK' berwarna 'Coklat' jugak akhirnya.

Lebih buruk ialah apabila TAIK tu keluar, warnanya hitam sama seperti warna Pengkhianatan yang telah dilakukan selama ini terhadap PAS. Jadi, jangan bangga sangat la dengan warna 'Oren' tu, sebab akhirnya kalau dimakan akan jadi TAIK juga!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.