Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SEMALAM MASUK RUMAH BARU, DAH PANDAI MENGUMPAT JIRAN!!!

SEMUT HITAM
SEMALAM MASUK RUMAH BARU, DAH PANDAI MENGUMPAT JIRAN!!!
Walaupun orang kata, tak perlu la kita nak cerita banyak sangat pasal dia ni sebab tak memberikan sebarang faedah pun sebenarnya. Buat mengabihkan masa je bagi dia Populariti Murahan.

Kita ingatkan bila Si Saifuddin ni dah masuk dalam 'rumah baru' dan menampilkan wajah Pengkhianatan dia kepada seluruh dunia, maka sifat dan perangai dia juga akan turut berubah.

Baru semalam dia umum keluar parti dan menyertai PKR, dah pandai pulak dia nak memperlekehkan orang lain yang juga turut menjadi 'jiran rapat' kepada parti baru dia tu. Nak pulak DAPigs.

Bila ditanya oleh pihak wartawan kenapa dia tak pilih PAS, DAPigs atau PAN sebagai wadah perjuangan baru dia, Si Saifuddin tu dengan selamba je jawab, "Parti lain semuanya tak menjadi".

Si Saifuddin tu menegaskan alasan kenapa dia pilih PKR adalah atas dasar 'kesepaduan pelbagai kaum' dalam parti. Itu yang membuatkan dia pilih PKR sebagai parti untuk dia sertai.

Secara tak lansung, kenyataan tersebut membuktikan bahawa DAPigs yang selama hari ini mendabik dada kata diorang parti yang 'Universal' pun GAGAL untuk mewujudkan kesepaduan kaum.

DAPigs yang mendakwa kononnya mereka terbuka kepada pelbagai kaum ternyata hanya sebuah parti RETORIK yang memperjuangkan kepentingan Ultra Chauvanist satu kaum sahaja.

Maka sebab itu Si Saifuddin tak pilih DAPigs. Tapi dia mungkin lupa. Semenjak Negara Merdeka, kesepaduan kaum wujud bukan kerana PKR. Bahkan PKR pun tak wujud lagi sebelum tahun 1999.

Sebaliknya, kesepaduan kaum di Malaysia ni wujud kerana sifat saling hormat menghormati diantara satu kaum dengan kaum yang lain tanpa mengira fahaman Politik mana yang mereka sertai.

Tapi malangnya, sejak akhir - akhir ni dengan kewujudan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sebagai agen provokator yang membuatkan sifat saling hormat menghormati ni pupus dikalangan rakyat.

Hakikatnya, Si Saifuddin tu hanya setakat menggunakan alasan Politik Longkang untuk menjustifikasikan tindakan dia yang telah menjadi Pengkhianat kepada UMNO. Bagi la alasan apa sekali pun, kalau dah Pengkhianat tu maka Pengkhianat la jugak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.