Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TERKENCING LAGI SI TONY PUAKA DIBUATNYA!!!

SEMUT HITAM
TERKENCING LAGI SI TONY PUAKA DIBUATNYA!!!
Selepas pelbagai alasan bertaraf longkang diberikan oleh Si Tony Puaka apabila cabaran dia disahut oleh Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB sebelum ini, kita tengok apa pulak alasan dia kali ini.

Jika sebelum ini, Si Tony Puaka tu keluarkan alasan untuk mengelakkan diri dari bertembung dengan Arul Kanda kerana syarat yang mendesak agar Si Ahli Parlimen DAPigs tu letak jawatan PAC.

Mati - matian Si Tony Puaka tu buat alasan enggan melepaskan jawatan yang disandangnya pada ketika ini sebagai Ahli Jawatankuasa PAC yang jelas menyelewengkan fakta sebenar mengenai 1MDB.

Biarpun isu berkaitan dengan syarikat pelaburan strategik Kerajaan itu masih lagi disiasat oleh Jawatakuasa berkenaan, Si Tony Puaka tu telah memanipulasikan maklumat yang diperolehi.

Sekali gus membuktikan bahawa dia seorang pemimpin yang tidak bertanggungjawab dalam menjalankan amanah yang telah diberikan oleh rakyat sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Maka kali ini, kita tengok apa pulak alasan yang akan diberikan oleh Si Tony Puaka tu. Adakah dia berani nak berhadapan dengan CEO 1MDB secara lansung tanpa syarat atau dia pulak yang akan berikan syarat sebelum debat itu bakal diadakan? Sama - sama kita tunggu!!!
KUALA LUMPUR - Pengarah Kumpulan Eksekutif 1Malaysia Development Berhad (1MDB), Arul Kanda bersedia berdebat dengan ahli Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC), Tony Pua tanpa mengenakan sebarang syarat.

Katanya, mengenakan syarat pada Tony untuk meletak jawatan kerana ia memberi kesan pada konflik berkepentingan.
Syaratnya sebelum ini adalah munasabah kerana Tony yang duduk dalam PAC adalah 'hakim' kepada siasatan 1MDB.Sebelum ini, Arul mengenakan syarat di mana Tony meletakkan jawatan dalam PAC kerana khuatir ia akan menjejaskan integriti siasatan jawatankuasa itu dan mengelakkan sebarang pertembungan kepentingan diri.
"Saya sedia bertemu secara langsung Tony tanpa syarat sama ada dalam program bual bicara atau debat.
"RTM melalui menterinya sebelum ini setuju untuk menjadi hos kepada pertemuan kami, saya tertarik dengan pelawaan itu. Saya harap boleh berjumpa Tony (secara langsung) dalam tempoh terdekat," katanya dalam sidang media di ibu negara sebentar tadi.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.