Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUN PKR SABAH PUN TAK SOKONG NURUL IZZAH???

SEMUT HITAM
ADUN PKR SABAH PUN TAK SOKONG NURUL IZZAH???
Alahai!!! Kesian betul tengok nasib malang yang melanda Si Nurul Izzah tu sejak dia terpalit dengan kontroversi hangat berkaitan dengan gambar Si Puteri Kiram tu seminggu yang lepas.

Habis semua orang dilihat cuba menjadi pihak berkecuali sampai tahap kenyataan yang dibuat oleh kepimpinan tertinggi PKR sendiri pun hanya dilihat bersifat seperti 'Acuh Tak Acuh' je.

Bahkan kenyataan Si Rafizi pun boleh dianggap 'Sangat Mengecewakan' bila dia hanya memberi alasan 'Tak Tahu' berkaitan dengan isu tersebut sewaktu ditemui oleh pihak media.

Rupanya, bukan setakat itu sahaja. Malah dikalangan ADUN yang mewakili parti itu sendiri pun dilihat cuba menjarakkan diri dari dipalit dengan kontroversi yang ditimbulkan oleh Si Nurul Izzah tu.

Perkara itu dapat dilihat apabila ramai dikalangan ADUN PKR tidak mengundi dalam usul yang dibentangkan sewaktu sidang DUN yang mendesak agar Si Nurul Izzah tu diharamkan datang ke Sabah.

Usul itu diluluskan dengan 47 undi menyokong daripada Barisan Nasional (BN) manakala tiga wakil rakyat berkecuali iaitu iaitu Wilfred Bumburing (bekas-PKR), Jeffrey Kitingan (STAR) and Edwin Bosi (DAP).

Lima Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) keluar dewan sebelum pengundian dijalankan iaitu Christina Liew, Roland Chia dan Terence Siambun dari PKR dan masing-masing dua Adun DAP iaitu Chan Foong Hin dan Junz Wong.

Seorang lagi Adun tidak hadir. Berdasarkan situasi ini, adakah ia menunjukkan PKR tidak menyokong dua Naib Presiden mereka manakala DAP pula bersekongkol dengan Barisan Nasional (BN)?

Persoalannya, kenapa pulak ADUN dikalangan PKR tu semuanya bertindak menjadi pihak berkecuali dan tidak cuba untuk menolak usul yang telah dibentangkan terhadap Si Nurul Izzah tu?

Adakah mereka juga takut di 'Mark' oleh rakyat Sabah sendiri dan dilabelkan sebagai 'Pengkhianat'? Atau, adakah mereka juga bersetuju dengan pembentangan usul yang telah dibuat?

Walau apa pun alasannya, yang jelas tindakan Si Nurul Izzah tu pergi berjumpa dan bergambar dengan Puteri Kiram itu adalah tidak wajar. Ianya sekali gus membuktikan bahawa dia sanggup melakukan apa saja demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.