Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AGENDA DAPigs NAK RAMPAS SELANGOR!!!

SEMUT HITAM
AGENDA DAPigs NAK RAMPAS SELANGOR!!!
Kalau itu pun orang Melayu di Selangor masih tak sedar diri dan masih lagi nak menongkat ke langit, tak tau nak kata apa la. Hasratnya puak - puak DAPigs ni nak merampas Negeri Selangor tu.

Hakikatnya, semua orang tau yang Negeri Selangor tu merupakan Negeri terkaya di Semenanjung Malaysia. Jadi, sudah pasti itu membuatkan puak - puak DAPigs tu 'Ghairah' nak menguasainya.

Sedangkan sekarang, diorang terpaksa berkongsi kuasa dengan PKR pun, puak - puak DAPigs tu boleh berlagak macam 'Abang Besar' dan membuka perniagaan haram secara sesuka hati.

Inikan pulak kalau diorang dapat menguasai sepenuhnya Negeri Selangor tu. Entah apa pulak yang akan diorang lakukan. Maka sebab itu diorang umum kata nak bertanding di kerusi PAS.

Sebelum ini, Tony Pua selaku Pengurusi DAPigs Selangor menyatakan rancangan politiknya bagi PRU14 nanti ialah untuk merampas kerusi DUN yang telah dimenangi oleh PAS sebelum ini.
    
Dia sudah membuat pengumuman mengenai kawasan - kawasan yang menjadi sasaran puak - puak DAPigs tu dan kita percaya, Si Tony Pua tu tidak hanya sekadar bercakap kosong sahaja. 

Sama ada kawasan-kawasan yang disebutnya itu sudah pun jadi kawasan kuatnya atau belum, tapi apa yang disuarakannya itu pasti menjadi jadi satu motivasi kepada puak - puak DAPigs tu sendiri.
    
Kita andainya DAPigs akan dapat mempertahankan 15 DUN mereka di Selangor sekarang dan kemudian dapat pula menawan lapan kerusi daripada PAS, maka mereka sudah ada 23 kerusi. 

Berapa pula baki kerusi yang PAS dapat kekalkan selain daripada yang DAP hendak rebut itu tidak kita ketahui. Dan adakah ianya akan turut direbut oleh PKR pun kita masih tak pasti.
    
Dengan situasi politik yang terbaru, ditambah dengan konflik kepimpinan dalaman, mampu ke puak - puak PKR tu nak mengekalkan 13 kerusi yang dimenanginya dalam PRU13 sebelum ini?
      
Dalam keadaan kita tidak dapat agak berapa kerusi yang PAS mampu pertahankan dan berapa pula yang PKR dapat menangi nanti, yang akan kekal hanya DAPigs. Mungkin dalam pergolakan politik seluruhnya, yang tidak banyak terjejas adalah puak - puak DAPigs tu sendiri!!!

(Olahan asal dari portal UtaraNews)

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.