Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ANAK BEKAS TPM "DIBELASAH"!!!

SEMUT HITAM
ANAK BEKAS TPM "DIBELASAH"!!!
Tak pasti sama ada dia 'dibelasah' hanya kerana mencadangkan agar Jabatan Kebajikan Islam Malaysia dibubarkan atau kerana enggan membantu geng Tun Mahathir melalui G25 sebelum ini.

Tapi rata - rata pengguna dilaman media sosial serta diblog mula mempertikaikan kenyataan yang dibuat oleh anak Bekas Timbalan Perdana Menteri itu secara terang - terangan.

Mereka jelas melahirkan rasa kurang puas hati dengan desakan yang diberikan oleh Tawfik untuk membubarkan JAKIM dan menyifatkan tindakan sedemikian seolah - olah sealiran dengan DAPigs:
Tawfik patut ada keberanian masuk politik. Jangan setakat berani menyalak di tepi jalan. Masuk dan rasa sendiri bagaimana memimpin rakyat. Walaupun kita tidak lah setuju sangat dengan politik pusaka; tapi anak-anak Tun Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir dan menantu Tun Lah terjun dan bergelumang dalam politik. Setakat si Tawfik yang entah mana sumbangan dan bantuan kepada negara, tak perlu lah kita nak risau sangat. Kita pun bukan kenal sangat si Tawfik ini. Apa kelulusan dia? Apa kehebatan dia? Siapa keluarga dia? Apa sumbangan dia? Walaupun anak Tun Razak pun macam failure juga, kurang-kurang ada keberanian nak tunjuk muka dan memimpin negara. Bukan setakat cakap kosong. Kalau ikut saranan Tawfik kononnya TUTUP SAHAJA JAKIM ini, tak ubah macam orang yang dah tak betul dan gila isim. Tak tahu apa nilai pandangan dia, JAKIM pula jadi masalah kepada orang liberal macam ini. Tawfik patut bina dulu sokongan dia. Bukan setakat cakap kosong level kedai kopi di BSC atau Bangsar Village. Apa salah JAKIM pada dia dan keluarga? Jangan bodoh sangat boleh? Apa guna nak dijolok benda yang tak patut dijolok? Atau Tawfik nak mempersiapkan diri untuk menarik perhatian pemimpin DAP? 
DAP cukup suka dengan Melayu yang sudah tidak Melayu. Melayu yang suka tonggeng gelas dengan air syaitan, lagi DAP suka. Melayu yang kaya, liberal, tak menyusahkan poket DAP lagi lah depa suka. - Gelagat Anwar.
Kesimpulannya, tindakan yang dilakuken oleh Tawfik dalam mempertikaikan peranan JAKIM serta saranan yang dibuat agar jabatan itu dibubarkan memang Tak Masuk Akal lansung!!! Setakat buat cadangan yang memalukan diri sendiri buat apa!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.