Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DAPigs GUNA NAMA ANWAR PUN TAK LAKU!!!

SEMUT HITAM
DAPigs GUNA NAMA ANWAR PUN TAK LAKU!!!
DAPigs perlu tampil membuktikan dakwaan kononnya bekas Ketua Pembangkang, Si Ketua Penipu tu turut merestui pembentukan Pakatan Haprak tu sebelum ini tanpa penyertaan PAS.

Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman berkata, tindakan DAPigs yang sekadar menjaja nama Si Ketua Penipu itu turut dilihat hanya mahu menimbulkan provokasi.
"Cuma alasan-alasan yang mengatakan Parti Amanah Negara (Amanah), PKR dan DAP dalam satu gabungan, dia (DAP) perlu buktikan perkara itu, kita (PAS) tidak pula dengar perkara itu," katanya kepada Antarapos.
Kenyataan itu dibuat bagi mengulas dakwaan DAPigs yang menyatakan KONONnya bahawa Si Ketua penipu tu menyokong PKR dan Amanah bekerjasama tanpa PAS walaupun berada dalam penjara.

Sebelum ini, DAPigs berkata, keyakinan mereka itu kerana PAS sudah pun memungkiri janji dan membelakangkan polisi yang dipersetujui secara konsensus bersama Pakatan Rakyat dahulu.

DAPigs juga mendakwa kononnya mereka tidak mahu mencampuri urusan masalah dalaman PAS tetapi mendakwa PAS sendiri yang merosakkan hubungannya dengan PKR dan DAPigs.

Bahkan Teo berkata, PH bukanlah tempat untuk pemimpin yang hipokrit. Susulan kenyataan yang dilihat ekstrem itu, Khairuddin meminta supaya DAPigs tidak terlampau celupar.
"Kalau DAP hendak main tuduh-menuduh, kita juga boleh mengatakan bahawa DAP ada juga perkara yang dimungkiri, ada yang telah dimungkiri oleh DAP dalam Pakatan Rakyat."Tetapi kalau alasan itu hendak dijustifikasikan dan tendang PAS keluar, kita tahu pendirian DAP daripada awal lagi daripada awal pun memang tidak sukakan kita dan rakyat boleh menilai," katanya.
Dalam perkembangan lain, Khairuddin juga turut meminta supaya DAPigs berhenti dari membuat sebaran tuduhan terhadap mana-mana individu yang dilihat tidak menyebelahi mereka.

Beliau berkata demikian mengulas mengenai tindakan lima ADUN PKR yang mengambil sikap berkecuali dalam proses pengundian usul dikemukakan pembangkang di DUN Pulau Pinang.
"Saya melihat DAP ini tidak mahu menyelesaikan masalah. Dia hendak memanjangkan cerita dan rakyat akan muak dengan tindakan ini dan yang terbaru dalam ucapan Lim Guan Eng di Pulau Pinang."Tetapi apa yang dilaporkan oleh media, seolah-olah apa yang dilaporkan kalau tidak menyokong DAP itu sudah jadi Umno sudah. Lima ADUN PKR dan satu ADUN DAP tidak menyokong usul tersebut," kata Khairuddin.
Bahkan Khairuddin yang juga ADUN Paya Jaras berkata, bukan sahaja PKR terkena tempias DAP yang suka label-melabel, bahkan PAS yang sudah tidak bersama parti itu juga turut mengalami nasib yang sama.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.