Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SIFAT TAMAK NI ALLAH BAGI PADA SEMUA, BUKAN UMNO JE!!!

SEMUT HITAM
SIFAT TAMAK NI ALLAH BAGI PADA SEMUA, BUKAN UMNO JE!!!
Heh! Tipikalkan? Bagi sesetengah pihak, kalau ada je isu rasuah, mesti UMNO yang kena. Sebab apa? Sebab UMNO ni Melayu? Itu contoh bertapa JUMUD-nya pemikiran sesetengah pihak ni.

Pada hal, parti lain yang ada di Malaysia ni pun banyak jugak yang rasuah. Cuma tinggal lagi, diorang pandai sembunyikan gejala rasuah tu dengan pelbagai cara agar tidak diketahui umum.

Ingat lagi kes Teoh Beng Hock? Itu diantara bukti bahawa dalam DAPigs ni banyak berlaku masalah rasuah yang cukup kronik sehingga membuatkan dia takde pilihan lain selain membunuh diri.

Semuanya gara - gara tekanan yang diberikan oleh pihak atasan dalam parti yang mendesak dia agar tidak membocorkan rahsia mereka. Maka sebab itu dia terpaksa bertindak sedemikian.

Dan kemudian ada juga pendedahan yang dibuat oleh bekas pemimpin DAPigs itu sendiri yang mengakui bahawa budaya rasuah dalam parti itu memang berada dalam keadaan yang cukup teruk.

Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim pernah mendedahkan bahawa diantara punca dia keluar dari DAPigs pada Mei 2012 salah satunya disebabkan rasuah dalam parti itu yang cukup teruk.

Malah Tunku Abdul Aziz juga turut berkata, dia hanya mampu untuk bertahan selama empat tahun dalam parti itu selepas dijemput oleh Penasihat DAPigs menyertai parti itu pada Ogos 2008.
“Punca saya ambil keputusan untuk keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Ini antara sebab utama selain saya tidak bersetuju dengan perhimpunan BERSIH yang dianjurkan Pakatan Rakyat(PR).“Saya sertai DAP kerana dijemput oleh Lim Kit Siang. Masa itu, beliau selalu mengatakan DAP tidak ada rasuah namun setelah dua bulan berada di dalam parti itu, saya sedar, ia hanya omong kosong sahaja.
“Rasuah dalam DAP cukup teruk, serta fitnah juga tersangat kuat.Saya dah kena, dan saya ingat saya saja yang kena, rupanya ada lagi yang kena macam saya,”katanya.
Tunku Abdul Aziz berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti itu sedangkan di khalayak umum pemimpin DAPigs hanya sekadar bermain "Wayang" melaungkan slogan mereka Anti-Rasuah.

Hakikatnya, bukan DAPigs je yang kuat rasuah. Kalau kita ingat, banyak juga isu penyelewengan kuasa dan amalan rasuah yang berlaku sewaktu pemilihan PKR sebelum ini yang dilaporkan.

Tapi takde jugak tindakan. Begitu juga dengan PAS. Jangan ingat diorang bersih sangat dari rasuah. Kalau diorang bagus sangat, takkan mungkin parti tu akan berpecah menjadi dua puak.

Pokok pangkalnya, sifat tamak ni ada pada setiap manusia. Allah S.W.T berikan sifat tamak haloba tu kepada semua tanpa mengira dia dari parti mana sekali pun sebagai satu ujian. Jadi, tak payah la ada yang nak mendabik dada kata dia lebih bagus dari orang lain!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.