Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUH!!! SKANDAL 8.85 JUTA PULAK!!!

SEMUT HITAM
ADUH!!! SKANDAL 8.85 JUTA PULAK!!!
Alamak ai!!! Tak habis - habis lagi ke diorang ni dengan skandal? Masih tak serik - serik lagi ke? Nampak gayanya, makin bertambah - tambah penyakit puak - puak Pakatan Haprak ni dibuatnya.

Kalau sebelum ini, puak - puak ni hanya mengalami penyakit 'Sakit Hati' yang kronik kerana dengki sebab tak dapat nak merampas kuasa di Putrajaya. Kali ni, diorang mengalami 'Sakit Jiwa' pulak.

Semuanya akibat gara - gara keBODOHan diri diorang sendiri yang ditonjolkan bagi membangkitkan isu tak sewajarnya demi untuk mengelirukan rakyat agar membenci pihak Kerajaan.

Hari tu, puas la puak - puak Pakatan Haprak dari kalangan PKR dan DAPigs tu menyalak pasal isu Bonus Tahunan yang didakwa lambat dibuat pengumuman oleh pihak Tabung Haji.

Dari sebaran maklumat yang mengelirukan rakyat itu, puak - puak Pakatan Haprak tu seolah - olah memberi gambaran kononnya Lembaga Tabung Haji takde duit nak bagi Bonus Tahunan.

Padahal yang membangkitkan isu tu sebelum ini ialah puak - puak PAS yang nak menjaga kepentingan orang Melayu. PKR dan DAPigs yang Bangkrap isu tu hanya sekadar 'Tumpang Sekaki' je.

Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh PAS tu ternyata jauh lebih matang dari Politik Retorik yang dilakukan oleh puak - puak PKR dan DAPigs dengan menggunakan taktik Jijik dan Keji.

PKR serta DAPigs berterus - terusan menghasut rakyat dengan dakyah songsang mereka berkaitan isu tersebut sedangkan PAS berani tampil dan berjumpa dengan pihak Tabung Haji sendiri.


Dan keputusannya, hari ini Lembaga Tabung Haji membuat pengumuman berkaitan dengan pembahagian Bonus Tahunan tersebut dalam satu sidang media yang disiarkan tengahari.
KUALA LUMPUR: Lembaga Tabung Haji (TH) hari ini mengumumkan pembayaran bonus tahunan sebanyak 5 peratus kepada 8.85 juta pendeposit bagi tahun kewangan 2015.

Selain itu, bonus tambahan 3 peratus juga diberikan kepada pendeposit yang belum menunaikan ibadah haji sekali gus menjadikan bonus keseluruhan 8 peratus.
Nah! Itu pun masih jugak ada pihak yang tak puas hati dan mendakwa pembahagian Bonus Tahunan tu kurang dari tahun sebelumnya. Kurang pun, dapat jugak. Bukan tak dapat lansung.

Kot kalau diorang dapat lebih tahun ni pun, apa yang diorang nak buat? Kalau yang setakat baru simpan RM 100, 200 tu, tak payah nak bising sangat la. Duduk kat rumah diam - diam sudah.

Apa yang jelas, pembahagian Bonus Tahunan tu boleh dilihat sebagai satu pemangkin kepada pendeposit agar terus membuat simpanan supaya mereka dapat menunaikan ibadah Haji.

Dan seterusnya ianya juga membuktikan bahawa dakwaan yang cuba disebarkan oleh puak - puak PKR dan DAPigs tu sebelum ini hanya sekadar omongan kosong semata - mata. Bising macam diorang ada simpan beratus ribu. Tapi hakikatnya, satu habuk pun tarak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.