Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BAGI DAPigs MEMERINTAH, ITU JE CARANYA!!!

SEMUT HITAM
BAGI DAPigs MEMERINTAH, ITU JE CARANYA!!!
Meh La Sekali Sekala Kita Bagi DAPigs Pulak Memerintah Malaysia...
Oh!!! Mudah je rupanya nak cari jalan penyelesaian bagi masalah - masalah yang sedang dilanda rakyat pada ketika ini. Kenapa tak cakap awal - awal. Kan senang sikit kita nak buat kerja.

Rata - rata, ramai yang mula bagi pendapat, UMNO dan Barisan Nasional sekarang ni dah tak mampu nak menjaga kepentingan rakyat. Sebaliknya, UMNO dan Barisan Nasional ni dah tak relevan.

Maka sebab itu ada dikalangan puak - puak Pentaksub Pakatan Haprak tu kata, UMNO dan Barisan Nasional ni perlu diperangi. Dan yang menjadi sasaran utama mereka ialah Perdana Menteri.

Anggapan mereka, sekiranya berjaya menggulingkan Perdana Menteri, maka ianya amat mudah untuk mereka memerangi UMNO dan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum akan datang.

Pelbagai propaganda mereka lakukan demi mencapai hasrat tersebut. Macam - macam spekulasi juga turut ditaburkan bagi menghasut rakyat membenci pihak Kerajaan pada ketika ini.

Dan sekarang, kita dapat lihat wujudnya gerakan untuk menjatuhkan Perdana Menteri dengan mengadakan perhimpunan bagi membuat desakan secara terbuka. Tapi, itu yang herannya.

Jika Perdana Menteri berundur pada ketika ini dan digantikan dengan orang lain, adakah puak - puak Pakatan Haprak tu akan akur dengan perlantikan seorang Perdana Menteri yang baru?

Sedangkan diorang sendiri sedar, sekiranya Perdana Menteri itu berundur sekali pun, yang akan menggantikannya bukan dari kalangan mereka. Sebaliknya dari kalangan Barisan Nasional juga.

Realitinya, Politik di Malaysia ni bukan hanya bergantung kepada seorang individu. Sebaliknya ia didokongi oleh sebuah institusi. Kalau jatuh individu tu, bermakna jatuh la institusi.

Walaupun individu itu berjaya ditumbangkan, tidak semestinya institusi itu dapat dikekalkan. Dan sekiranya institusi itu runtuh, mampu ke mereka yang terlibat itu memperbaikinya?

Perkara itu kita dapat lihat dengan jelas apabila gerakan menjatuhkan Perdana Menteri dilakukan sebelum ini. Hakikatnya, sokongan rakyat kepada Barisan Nasional tidak meningkat.

Terutama dikalangan bangsa DAPigs yang menghasut bangsa Cina. Walaupun dengan pengaruh pemimpin - pemimpin tertentu, keadaan itu tetap juga berlaku dalam PRU yang lalu.

Pendek kata, dengan pengaruh pemimpin - pemimpin tertentu itu juga GAGAL untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional. Apatah lagi dalam keadaan Politik sekarang.

Itu HAKIKAT yang perlu mereka terima. Sekarang kepada mereka yang berkenaan, cuba tanya pada diri sendiri. Jika gerakan mereka berjaya menjatuhkan Perdana Menteri, kepada siapa yang akan mereka berikan kuasa kalau bukan puak - puak DAPigs!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.