Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FOZIAH JANGAN PENGSAN BACA CERITA NI!!!

SEMUT HITAM
FOZIAH JANGAN PENGSAN BACA CERITA NI!!!
"BAIK BUAT BAUKSIT DARI TANAM SAWIT"!!! Demikian kenyataan yang telah dikeluarkan oleh salah seorang Peneroka Felda dikawasan Bukit Goh, Kuantan baru - baru ini.

Razak Abdullah, 52 tahun merupakan salah seorang dari 248 peneroka Felda Bukit Goh yang secara terbuka menyatakan bahawa beliau terlibat secara lansung dalam isu Bauksit ini.

Bagi beliau, tindakannya memajak ladang kelapa sawit kepada pengusaha bauksit sebelum ini tidak merugikan. Malah ianya memberikan keuntungan jangka masa pendek buat peneroka.
"Saya rasa tidak rugi. Sebab, duit bauksit ini lebih kepada keuntungan jangka masa pendek. Kalau ladang (kelapa sawit), keuntungannya pula dalam jangka masa panjang. "Dan, saya rasa sekarang ini, lebih baik peneroka terlibat dengan bauksit daripada tanam kelapa sawit," katanya. - seterusnya...Jika sebelum ini, isu berkaitan dengan Bauksit digambarkan seolah - olah mendapat bantahan dari seluruh penduduk termasuk peneroka - peneroka Felda dikawasan Bukit Goh itu sendiri.


Hakikatnya, yang dok buat bising ni kebanyakkannya orang luar. Diorang pulak yang sibuk - sibuk buat bantahan tak tentu arah sedangkan penduduk sekitar kawasan tu takde masalah pun.


Tapi, tak mustahil sekiranya ada pihak yang mendakwa, pakcik Razak tu orang UMNO. Maka sebab itu la dia keluarkan kenyataan menyokong perlombongan bauksit ni di Kuantan.


Namun walaubagaimana pun, bukan UMNO yang dapat keuntungan dari hasil perlombongan bauksit ni. Sebaliknya, dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu pun ada yang terlibat sama.

Nak pulak seorang wakil rakyat dikalangan puak - puak Pembangkang tu. Dengar katanya, dia dan keluarga dia dapat habuan secara lansung hasil dari perlombongan bauksit ni di Kuantan.

Katanya, bapak kepada wakil rakyat pembangkang tu ada menyediakan perkhidmatan lori untuk mengangkut bauksit ni. Jadi, tak mustahil kalau dalam diam, kenyataan pakcik Razak tu pun memberi keuntungan kepada wakil rakyat pembangkang tu sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.