Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

INI CARANYA REJIM DAPigs "JAGA" KEPENTINGAN MELAYU!!!

SEMUT HITAM
INI CARANYA REJIM DAPigs "JAGA" KEPENTINGAN MELAYU!!!
Siapa kata puak - puak DAPigs tu 'Anti Melayu'? Siapa kata puak - puak DAPigs tu hanya sebahagian daripada Ultra Chauvanist yang mementingkan satu kaum sahaja dalam parti mereka?

Kalau ada yang beranggap sedemikian, ternyata ianya satu kesilapan. Buktinya boleh dilihat di Pulau Pinang tu sendiri. tengok macam mana Rejim DAPigs tu menjaga kepentingan orang Melayu.

Jangan salah anggap pulak. Tindakan pihak Rejim DAPigs ni merobohkan gerai - gerai orang melayu bukan sebab sifat RASIS yang memang sarat terbenam dalam lubuk jiwa mereka.

Tapi apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni adalah satu bentuk "perjuangan" untuk memartabatkan orang Melayu. Maka sebab itu diorang robohkan semua gerai - gerai orang Melayu.

Hakikatnya, apa yang cuba dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu bukan seperti apa yang kita sangka selama hari ini. Tindakan pihak Rejim DAPigs tu bukan sebab diorang nak halau orang Melayu.

Sebaliknya diorang nak bagi orang Melayu ni tempat berniaga yang lebih baik dan selesa. Diorang nak beri orang Melayu ni berniaga dalam keadaan yang sempurna. Itu la 'Baik'-nya puak - puak DAPigs ni.

Jadi, jangan pulak ada yang kata tindakan Rejim DApigs ni satu tindakan yang 'Kejam' dan 'Zalim'. Malah apa yang dilakukan oleh DAPigs tu tidak wajar dianggap sebagai satu tindakan RASIS dan cuba nak menghalang orang melayu dari berniaga pulak!!!
AIDCNews- 03/2/16 – Buat hari ketiga berturut-turut kerajaan DAP Pulau Pinang meneruskan misi UBAH merobohkan gerai-gerai peniaga kecil Melayu di negeri itu.  Jika semalam dan kelmarin, peranan meroboh gerai-gerai peniaga kecil dilakukan oleh peguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP), kini peranan yang sama telah disambung pula oleh peguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP).  Penguatkuasa MPSP melaksanakan operasi UBAH di gerai bihun sup di Seberang Jaya, lapor Permatang Pauh Kini yang melampirkan gambar-gambar di bawah :

(function(d, s, id) {  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];  if (d.getElementById(id)) return;  js = d.createElement(s); js.id = id;  js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3";  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
Sayu hati menonton video ini makcik ni pasrah dengan tindakan pihak MPSP merobohkan gerainya. Beliau mohon tapak niaga tak dapat, niaga kecil-kecilan macam ni kena roboh pula. Sabar banyak-banyak ya makcik..Lokasi: Tenggiri, Seberang Jaya
Posted by Penang Kini on Tuesday, 2 February 2016
Menurut Penang Kini, operasi UBAH MPSP itu dilaksanakan secara serentak terhadap beberapa gerai peniaga kecil di kawasan Seberang Jaya. “Lokasi Jalan Tenggiri Seberang Jaya. Banyak gak kedai kena. Antaranya kedai char kuey toew, bihun sup, kedai nasi kandaq dan car wash pun kena seperti yang dilaporkan oleh krew kami. 
“Terima kasih MPSP kerana anda telah menghancurkan periuk nasi orang dan mengambil tindakan sebegini yang dilihat oleh warga Penang sangat tidak adil. Kipidap!,” lapornya.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.