Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PATUT LA SI AZMIN TU MENGGELUPOR!!!

SEMUT HITAM
PATUT LA SI AZMIN TU MENGGELUPOR!!!
Huh! Tak heran la kenapa Si Azmin tu sejak kebelakangan ni menggelupor tak tentu arah sampai sanggup kencing diri dia sendiri. Rupanya, dia sendiri sedar bahawa kedudukan dia tak stabil.

Hakikatnya, Si Azmin tu pun sedar bahawa dia berada dikedudukan yang disandang pada ketika pun bukan sebab dia layak jadi Menteri Besar. Tapi sebab hasil dia melobi diri dia sendiri.

Jadi, tak heran la kalau selepas ini jawatan tersebut boleh dirampas oleh puak - puak DAPigs melalui calon Melayu yang akan dijadikan pertaruhan mereka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Malah, jawatan Menteri Besar Selangor boleh terlepas ke tangan DAPigs jika sekiranya Si Azmin tu GAGAL mempertahankan prinsip satu lawan satu di negeri ini dalam PRU akan datang.

Pensyarah Kanan Hal Ehwal Politik dan Antarabangsa, Pusat Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia berkata, beliau yakin DAPigs akan mengambil alih kerusi menteri besar kerana parti berkenaan juga cenderung meletakkan calon Melayu bertanding dalam pertembungan tiga penjuru.
“Pembentukan Pakatan Harapan termasuk dalam konteks Selangor memudahkan lagi DAP mendapatkan kerusi menteri besar apabila calon Melayu mereka yang bertanding menang.“Sebenarnya DAP mungkin akan dapat menggantikan Azmin sebagai menteri besar kerana dalam hal ini, PKR dan Amanah jelas memainkan peranan sebagai pembantu strategik pada peluasan pengaruh dan kuasa politik DAP,” katanya kepada Sinar Harian.
Menurutnya, keengganan Pas menyetujui prinsip satu lawan satu juga boleh menyebabkan PKR kehilangan lebih banyak kerusi di Selangor, sekali gus memberi laluan mudah untuk DAPigs meraih majoriti.
“PKR sudah menjangka kesukaran yang akan mereka lalui di Selangor dalam PRU14 nanti kerana komposisi kawasan di Selangor agak rumit kalau hendak dipecahkan mengikut majoriti kaum dan parti.“Tambahan pula strategi politik di negeri berkenaan memerlukan penglibatan signifikan undi semua kaum tanpa mengira kawasan bandar atau luar bandar,” katanya.
Beliau berkata, Azmin jelas mahu prinsip satu lawan satu dipertahankan kerana beliau sudah boleh menilai sentimen pengundi pembangkang di Selangor kini terbahagi kepada dua iaitu pro Pas dan pro Pakatan Harapan.

Dalam erti kata lainnya, Si Azmin tu sendiri sedar akan hakikat tersebut. Maka sebab itulah kita tengok dia sekarang tengah menggelupor tak tentu arah hanya semata - mata kerana nak kekalkan jawatan Menteri Besar. Bukan sebab dia nak memperjuangkan rakyat!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.