Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GABUNGAN BARU: WAN AZIZAH HANYA MAMPU TERMENUNG!!!

SEMUT HITAM
GABUNGAN BARU: WAN AZIZAH HANYA MAMPU TERMENUNG!!!
Heh! Dalam kenyataan media, boleh la Si Wan Azizah ni kata yang PKR tidak tergugat dengan usaha PAS untuk mewujudkan gabungan Pakatan Baru. Tapi dalam hati siapa yang tau ye tak.

Realitinya semua orang pun tau bahawa PKR masih lagi bergantung harap kepada sokongan dan dokongan ahli - ahli PAS untuk menjadikan parti itu terus kekal relevan dalam arus Politik.

Tanpa sokongan dari ahli - ahli PAS, sampai kiamat pun PKR tidak akan mendapat sebarang sokongan dari rakyat diperingkat akar umbi. PKR bukannya ada penyokong sendiri.

Yang ada pun hanya dari kalangan mereka yang 'Hidup Segan, Mati Tak Sedar Diri' je. Itu pun tak termasuk dari kalangan mereka yang kecewa sebab tak dapat perhatian dari pihak tertentu.

Dalam erti kata mudahnya, ahli PKR ni kebanyakkannya terdiri 'Sampah' parti lain belaka. Sewaktu awal penubuhan PKR, diorang kutip 'Sampah' dari UMNO dan parti lain yang dah tak bernyawa.

Baru - baru ni, PKR kutip 'Sampah' dari PAS pulak yang tak sehaluan dengan pucuk pimpinan parti tersebut. Antara lainnya, PKR menerima keahlian Si Mike Tyson tu tanpa persetujuan PAS.

Jadi sekarang, kenapa pulak PKR nak sibuk - sibuk masuk campur dalam urusan PAS sekiranya parti itu nak mewujudkan satu gabungan baru menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang? Parti sendiri pun huru hara, tak payah la diorang nak sibuk dengan parti orang pulak!!!
BUKIT MERTAJAM: Pembentukan pakatan baharu pembangkang oleh PAS tidak akan menggugat Pakatan Harapan, kata Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Bercakap kepada pemberita selepas merasmikan Forum Sambutan Hari Wanita Sedunia peringkat Parlimen Permatang Pauh di sini pada Ahad, beliau berkata pihaknya tidak berasa gusar kerana PAS masih bertindak sebagai pembangkang dan bukan sebaliknya.

Ketika ditanya sama ada akan wujud kerjasama dengan pakatan pembangkang baharu itu, Dr Wan Azizah berkata: "Belum lagi...kita tunggulah (PAS umum) 16 Mac ini...sabar."

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.