Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GEMPAR!!! ADUN DAPigs JADI ADUN BEBAS!!!

SEMUT HITAM
GEMPAR!!! ADUN DAPigs JADI ADUN BEBAS!!!
Ini bukti 'KEBEBASAN BERSUARA' yang menjadi amalan dikalangan puak - puak DAPigs tu. Ini la yang dibangga - banggakan sangat oleh puak Pakatan Haprak tu selama hari ini.

Nampak gayanya, integriti DAPigs pada ketika ini yang paling hangat sekali diperkatakan. Bukan sahaja isu skandal rumah mewah yang dibeli oleh Si Guan Eng tu sahaja menjadi pertikaian.

Malah cara pengurusan parti itu sendiri juga turut menjadi bahan perbahasan dikalangan ahli - ahli DAPigs tu sendiri. Dan perkara ni bukan berlaku disatu tempat sahaja. Tapi dimerata Negeri.

Di Kedah, kemelut kepimpinan dikalangan puak DAPigs tu masih belum selesai ekoran tindakan Diktator yang diputuskan oleh CEC DAPigs Pusat yang tidak mengiktiraf pimpinan Negeri.

Di Pahang, kemelut kepimpinan DAPigs juga melanda apabila Bekas Pengerusi yang juga ADUN Mentakab diugut dengan bangkai ayam. Malah Pengerusi lama yang baru dilantik telah dilempar dengan Telur.

Dan isu di Johor juga tak kurang hangat apabila ada pemimpin yang bertindak membuat bantahan terhadap parti sendiri secara terbuka. Itu semua membuktikan bahawa DAPigs kini sedang dilanda krisis kepimpinan yang kronik.

Sekarang timbul pulak isu di Melaka apabila seorang ADUN DAPigs telah dikenakan tindakan oleh kepimpinan parti kerana lantang mengkritik parti tersebut secara terang - terangan.
SHAH ALAM - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Duyong dari DAP, Goh Leong San diisytihar sebagai wakil Bebas, berkuat kuasa hari ini.

Perkara itu diumumkan Speaker Dun, Datuk Wira Othman Muhammad, dalam ucapan pembukaannya pada Persidangan Pertama, Penggal Keempat, Dewan Undangan Negeri (Dun) Melaka Ke-13, di Seri Negeri, di sini, sebentar tadi.

Leong San sebelum ini berkata, beliau tidak akan merayu kepada parti selepas Jawatankuasa Pusat DAP memutuskan untuk menggantung keahliannya selama setahun.

Konflik dalaman DAP Melaka bukan lagi perkara baru kerana sebelum ini juga ia telah menyebabkan wujudnya dua kem dalam kalangan kepimpinan negeri, di mana satu kem dikatakan diwakili Leong San, Tong Him dan Adun Bachang, Lim Jak Wong.


Sementara satu lagi kem yang diwakili Pengerusi DAP negeri, Tey Kok Kiew; Adun Ayer Keroh, Khoo Poay Tiong dan Adun Kota Laksamana, Lai Kuen Ban dikatakan lebih cenderung kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.
Kan nampak sangat RETORIK dan HIPOKRITnya Politik puak DAPigs ni. Ianya jelas membuktikan bahawa puak DAPigs ni tidak la se-MAKSUM dan se-SUCI seperti mana yang digembar - gemburkan. Sebaliknya, diorang ni hanya terdiri dari kalangan MUNAFIK je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.